شناسهٔ خبر: 25223283 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

1400تن کلزا از کشاورزان هرمزگان خریداری شد

به گزارش ایرنا، سیروس اسدپور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برداشت دانه روغنی کلزا در هرمزگان از اول فروردین آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.وی بیان

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سیروس اسدپور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برداشت دانه روغنی کلزا در هرمزگان از اول فروردین آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
وی بیان داشت: امسال 9 مرکز وابسته به تعاونی و اتحادیه های روستایی در هرمزگان محصول کلزا را با قیمت مصوب هر کیلو 27 هزار و 830 ریال با افت مفید 2 درصد و رطوبت 10 درصد از کشاورزان خریداری کردند.
این مسوول خاطر نشان کرد: تا هر زمان که کشاورزان هرمزگانی محصول کلزا برای تحویل داشته باشند، مرکزهای خرید دایر است.
اسدپور اظهار کرد: تاکنون بیش از 800 تن کلزا خریداری شده به کارخانه های روغن ‌کشی ارسال شده و 400 تن نیز در مرکزهای استاندارد نگهداری می ‌شود.
وی اضافه کرد: اصلاح و افزایش حاصلخیزی خاک، کنترل بیماری های خاکزی و کنترل علف های هرز از مهم ترین مزایای کلزا است.
هم اکنون 9 مرکز خرید در شهرستان های رودان، میناب، بستک، حاجی آباد و پارسیان اقدام به خرید دانه روغنی کلزا از کشاوزان می کنند.
در اطلاعات منتشر شده وزارت جهاد کشاورزی از رونق اقتصادی، ترویج کشت محصولات اقتصادی وهم چنین تامین دانه های روغنی مورد نیاز کشور از مهم ترین اهداف توسعه کشت کلزا عنوان شده است.
دانه کلزا با دارا بودن 25 تا 55 درصد روغن، 18 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 20 درصد پوست و اسیدهای چرب اشباع نشده و بدون کلسترول از کیفیت تغذیه‌ ای بالایی برخورداراست.
7195/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام

نظر شما