شناسهٔ خبر: 25222271 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرحوزه علمیه خواهران فارس:

مدیران حوزه همراه با فرهنگ جامعه حرکت کنند

شیراز-ایرنا- مدیر حوزه علمیه خواهران فارس خطاب به مدیران و معاونان فرهنگی حوزه علمیه بیان کرد: همراه بافرهنگ جامعه حرکت کنید، جامعه خود را در محلی که هستید بشناسید و آنجا نقاط ضعف فرهنگی را شناسایی کنید و به دنبال رفع آن باشید چراکه قدرت آن را دارید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت ‌الله علی شیخ موحد پنجشنبه در اولین نشست مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان در سال 97 افزود:این نقاط گاهی جمع کمک‌های مالی است و گاهی جذب استاد یا داوطلب که با کمک امام‌ جمعه یا آموزش‌ و پرورش یا شرکت در جلسات و تشکیل جلسات مختلف در مدرسه قابل حل است.
وی ادامه داد: در روایات بر شناخت معروف تأکید بسیاری شده است؛ برای مثال امام علی (ع) در ساعات آخر عمر آیه «تعاونوا علی البر و التقوی و لا تعاونوا علی الاثم و العدوان» را بسیار تکرار می‌کرد که نکته قابل‌ توجه این روایت شناخت نیکی و شناخت گناه است.
وی با اشاره به آیه تواصو بالحق و تواصو بالصبر افزود: اول باید حق را فهمید و بعد صبر را؛ بنابراین آنچه در این دنیا مهم است این است که شناخت حق مقدم بر عمل به حق است.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس با اشاره به اهمیت فهم حرف حق اضافه کرد: یکی از کارهای موردتوجه این است که انسان در این آشوب سخن، حرف حق را بفهمد. اگر به صداهایی که وجود دارد گوش دهید آشوب سخن را می‌بینید که مصداق کامل ظلم را عدل و مصداق کامل عدل را ظلم می‌دانند این آشوب سخن بسیار عجیب است و مهم این است بتوان این را فهمید که چه کسی حق را می‌گوید.
آیت‌الله شیخ موحد با تأکید بر اینکه کشور ما مثل کشورهای همجوار که دیگران برنامه برایشان بنویسند و یا اجرا کنند، نیست، بیان کرد: ما هم خودمان برنامه می‌نویسیم و هم خودمان اجرا می‌کنیم و کسی هم به ما کمک نمی‌کند و چهل سال است که باوجود هجمه حملات مختلف در همه باب علیه کشور، با زیربنای قوی و باجهت توانسته‌ایم بمانیم.

*** هر مدرسه، یک قرارگاه فرهنگی
همچنین معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس در اولین نشست مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان هدف بلندمدت حوزه علمیه خواهران را تربیت نیروی انسانی فرهیخته و بامهارت دانست.
سیده رقیه علوی شعار حوزه علمیه خواهران در سال جدید را هر مدرسه، یک قرارگاه فرهنگی عنوان کرد و افزود: هر مدرسه باید برنامه‌ریزی‌های خود را به سمتی سوق دهد که بتواند نبض فرهنگی منطقه خودش باشد.
وی ضمن ابراز خرسندی از درخشش طلاب خواهر استان در جشنواره‌های کشوری فرهنگی به بیان مهم‌ترین محورهای فعالیت حوزه از دیدگاه مدیر جدید حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و اولین محور را استقلال حوزه برشمرد.
علوی اضافه کرد: در مبحث شیوه‌های آموزشی حوزه با دانشگاه فرق دارد. متأسفانه روزمرگی آموزشی بر فضاهای حاکم بر آموزش حوزه غلبه کرده و طلاب هم مانند دانشجویان به‌صورت نیمسالی واحدهایی را پاس می کنند و مدرک می گیرند و می‌روند درحالی ‌که هدف این نیست.
وی بر ضرورت انقلابی بودن حوزه‌ها تأکید کرد و گفت: حوزه‌های خنثی و بی‌بخار بدون داشتن مواضع انقلابی، فایده‌ای ندارد اما منظور از انقلابی بودن، باور و پایبندی به ‌نظام ولایی همسو با ولی ‌فقیه، تقویت روحیه عدالت‌خواهی موازی با مظاهر استکبار، پرهیز از منازعات حزبی و جناحی و حفظ وحدت و همدلی آحاد ملت است.
7375 /1876

نظر شما