شناسهٔ خبر: 25220144 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

برادران عالمیان در رنکینگ جهانی شانه به شانه پیش می روند

با نوشاد و نیما؛ از رویای مدال تا بوندس‌لیگا

برادران عالمیان که ستاره های تنیس روی میز ایران به حساب می آیند، با امیدواری درباره مدال آوری در سطح آسیا و دنیا صحبت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، بعد از سال های زیادی که از رشته تنیس روی میز در ایران اخبار امیدوار کننده ای به گوش نمی رسید؛ درسال های اخیر 2 برادر توانسته اند بار این رشته به دوش کشیده و قدم در راه موفقیت بردارند. 


نوشاد و نیما عالمیان که حالا در یک سطح قرار دارند و رقیبان جدی یکدیگر در داخل کشور محسوب می شوند، در آستانه اعزام به مسابقات جهانی تنیس روی میز 2018 در سوئد صحبت های امیدوار کننده ای را مطرح کردند. 


آنها که کمتر از یک سال با یکدیگر فاصله سنی دارند، به خوبی رفاقت و رقابت را معنا کرده و همچنان با انگیزه فراوان به راه خود ادامه می دهند. با اینکه مسابقات جهانی در سوئد به صورت تیمی برگزار می شود و هدف ایران هم رسیدن به دسته اول جهان است؛ اما این 2 برادر در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" از اهداف شخصی خود در ماههای آینده هم سخن گفتند که رویاهای بزرگی مثل مدال آوری در بازی های آسیایی و ترانسفر به بوندس لیگا در آن وجود داشت.

 


نوشاد عالمیان: قطعا پتانسیل مدال آوری در آسیا و جهان را داریم


با اینکه نوشاد عالمیان 26 سال بیشتر سن ندارد؛ اما سابقه حضور در 2 دوره المپیک باعث شده تا او را به عنوان یکی از باتجربه های تنیس روی میز ایران بشناسیم. بعد از افت مقطعی نوشاد بار دیگر برای رسیدن به اهداف بزرگ گام برمی دارد. عضو تیم ملی تنیس روی میز در ابتدا درباره شرکت در مسابقات جهانی 2018 می گوید: «خدا را شکر تمرینات خوبی در هفته های اخیر در بابل داشتیم و شرایطمان خوب است. تیم فعلی کاملا یکدست و شاید بهترین تیم تاریخ تنیس روی میز ایران است. فکر می کنم در مسابقات جهانی بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و به دسته اول صعود کنیم.»


وی با اشاره به وضعیت خودش می افزاید: «من هم بعد از یکی، 2 سال افتی که داشتم، بار دیگر شرایط آمادگی ام راضی کننده است و در اوج قرار گرفتم. باید همیشه به آینده امیدوار باشیم. یک مثال برای شما می زنم. در مسابقات جهانی 2016 انگلیس سوم دنیا شد. این همان تیمی است که چند سال قبل ما آنها را شکست دادیم؛ اما آنها بیشتر تلاش کردند و به سکوی جهانی رسیدند و شاید ما کمتر تلاش کردیم. مطمئنا ایران هم این پتانسیل را دارد که در مسابقات آسیایی و جهانی به مدال برسد. البته نباید فراموش کنیم که همیشه کار اروپایی در مسابقات قاره ای راحت تر بوده چون قدرت های برتر جهان در آسیا حضور دارند و این هم بدشانسی ماست.»

 


نوشاد عالمیان درباره صعودش در رنکینگ جهانی و رقابت با برادرش اینطور توضیح می دهد: «من و نیما در ماههای اخیر در رنکینگ جهانی صعود چشمگیری داشتیم. فکر می کنم در رنکینگ جدیدی که اعلام می شود، هر دو بازهم صعود کنیم و طبق محاسباتی که داشتیم، تقریبا رنکینگ ما یکسان خواهد شد که اتفاق جالبی است. تصورم این است که این ماه به رنکینگ زیر 60 جهان می رسیم و صعود به 50 نفر برتر جهان هم به زودی اتفاق می افتد.»


این ملی پوش باتجربه که چند سالی دغدغه رفتن به خدمت سربازی را داشت، درباره دغدغه های جدید خود می گوید: «خدا را شکر آن مساله سربازی که حل شد. الان هم درخواست می کنم امکانات بیشتری در اختیار ما بگذارند. همچنین حضور در تورهای جهانی به ارتقای رنکینگ ما کمک می کند و حداقل باید سالیانه در 8 دوره این تورها شرکت کنیم. همین حالا دلیل بالاتر بودن خیلی از رقیبان من و نیما حضور مدام در همین تورهای جهانی است.»

 


نیما عالمیان: امسال به بوندس لیگا می رویم


برادر کوچکتر که تا چند سال قبل حریف نوشاد نمی شد، حالا با سرعت زیادی در رنکینگ جهانی صعود می کند و اخیرا هم در یکی از تورهای جهانی به مدال برنز دست یافت تا نشان دهد توانایی مدال آوری در سطح جهان را هم دارد. نیما عالمیان درباره وضعیت تیم ملی تنیس روی میز در آستانه اعزام به مسابقات جهانی می گوید: «ما یک اردوی 10 روزه در شهر بابل داشتیم که توانست سطح کیفی ما را ارتقا دهد. شرایط آب و هوایی شمال ایران با سوئد تقریبا یکسان است و به همین دلیل اردوی خود را در این منطقه برگزار کردیم. همه ملی پوشان تمرینات خوبی در این اردو داشتند و تنها هدفمان در مسابقات جهانی صعود به دسته اول این رقابت هاست.»

 

وی درباره صعود شگفت انگیزی که در ماههای اخیر در رنکینگ جهانی داشته، می افزاید: «فکر می کنم در رنکینگ ماه جدید می توانم به رنکینگ زیر 60 جهان برسم که تقریبا برابر با نوشاد است. این یک افتخاری برای تنیس روی میز ایران محسوب می شود. شاید خودم فکر نمی کردم امسال بتوانم به این جایگاه برسم؛ اما خدا کمکم کرد. در تور اسپانیا بین 4 نفر برتر قرار گرفتم و بعد از آن هم بین 8 نفر برتر کاپ آسیا صعود کردم. رنکینگ جهانی من 70 بود؛ اما 7 نفر دیگر رنکینگ زیر 10 جهان بودند. اگر همینطور روند را ادامه دهم، می توانم بین 50 نفر برتر دنیا برسم.»

 


ملی پوش تنیس روی میز ایران به مدال آوری در بازی های آسیایی جاکارتا شدیدا امیدوار است: «اگر بتوانیم در جاکارتا به مدال برسیم که برای اولین بار است و یک اتفاق تاریخی در تنیس روی میز رخ می دهد. البته من ایمان دارم که مدال آوری در این مسابقات دور از دسترس نیست. با این حال نباید یادمان برود که تمام قهرمان های بزرگ جهان از چین، کره، چین تایپه، ژاپن و... هستند و مثلا اگر ما در اروپا بودیم، راحت می توانستیم مدال بگیریم. با تمام این موارد ما ثابت کردیم که می توانیم و اگر همینطور فرم خودم را حفظ کنم، در بازی های آسیایی شانس مدال دارم.»


نیما عالمیان در پایان از احتمال لژیونر شدن خودش و نوشاد خبر می دهد: «من و نوشاد نیاز داریم برای پیشرفت بیشتر به تورهای جهانی و البته لیگ های خارجی برویم. تمام دنیا ما را می شناسند و از ما می پرسند چرا خیلی در مسابقات حضور ندارید؟ بالاخره شرایط کشورمان باعث شده برخی از محدودیت ها برای ما از نظر مالی وجود داشته باشد. امیدوارم امسال من و نوشاد بتوانیم به بوندس لیگا برویم و در بالاترین سطح مسابقه دهیم. صحبت هایی انجام شده؛ اما هنوز نهایی نیست.»

 

نظر شما