شناسهٔ خبر: 25219702 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشهد| هدف‌گذاری افزایش ۲۵ درصدی صادرات خراسان رضوی

R41347/P1357/S6,1188/CT11

استاندار خراسان رضوی گفت: برای سال جدید افزایش ۲۵ درصدی میزان صادرات خراسان رضوی را هدف قرار داده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، علیرضا رشیدیان در کارگروه توسعه صادرات استان خراسان رضوی با اشاره به تحقق یک میلیارد و 950 میلیون دلار صادرات در سال گذشته و رشد 15 درصدی این رقم نسبت به سال قبل از آن اظهار داشت: در برنامه 5 ساله باید به بیش از سه میلیارد دلار صادرات در سال برسیم که  بر این اساس، هدف عملیاتی صادرات استان برای سال 97 این رقم تعیین شده و باید به این افق و رشد 25 درصدی صادرات استان نسبت به سال قبل دست یابیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: در این راستا، باید بازارهای جدیدی که در سال گذشته شناسایی شد به ویژه در حوزه کشورهای آفریقایی، ویتنام، ازبکستان و حتی کشورهای اروپایی چون آلمان و غیره که صادرات استان به آنها رشد خوبی داشته و نیز با پیوستن ایران به کشورهای اوراسیا این مناطق بازارها و فرصتی ارزشمند برای صادرات ماست که باید از آن استفاده شود.

رشیدیان افزود: می‌توان در برخی از بازارهای بزرگ کشورهای هدف که با حجم تولیدات ما همخوانی ندارد، اتاق بازرگانی می‌تواند در ایجاد هماهنگی بین تولیدکنندگان مختلف این کالا در کشور زمینه صادرات آنها تحت یک برند مشخص را فراهم کند و بر حضور ایران و استان در بازارهای هدف قدرت ببخشد که لازمه آن تعامل بیشتر بازرگانان با هم است.

وی ابراز امیدواری کرد برنامه هدف‌گذاری شده در حوزه اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و اقتصادی، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و اختصاصی، افزایش صادرات، مباحث بانکی و کمک‌های صادراتی، مالی و نیز موضوعات بیمه‌ای و حمل و نقل صادرات تحقق یابد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: برای تحقق شعار سال باید هم در کیفیت تولید هم  قیمت تمام شده و نیز بسته بندی و عرضه توجه جدی شود در واقع باید برای حمایت از تولید و تولیدکننده در عین کمک به ارتقاء تولید به نحوی قیمت تمام شده آن را مدیریت کنیم که رقابتی بوده و خیلی افزایش نیابد.

رشیدیان با بیان اینکه در عرصه برگزاری نمایشگاه‌ها اعم از تخصصی و بین‌المللی باید بسیار قوی وارد عمل شد و توانمندی‌ها در فضایی بانشاط توام با حضور حداکثری تولید کنندگان، با تولیدات کیفیت و متناسب با نیاز بازار ارائه شود در این رابطه حضور و نقش واحدهای بخش خصوصی باید حداکثری باشد گفت: باید تولیدات استانداردهای لازم را داشته باشد زیرا صدور کالای بی کیفیت تیر خلاص به صادرات استان و کشور است و بازارها را از دست خواهیم داد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: بدین منظور اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و اعضای آن باید روی کیفیت کالاهای صادراتی حساسیت و توجه جدی داشته باشند و تولیدات را به تناسب نیاز کشورهای هدف ارائه کنند.

انتهای پیام/ح

نظر شما