شناسهٔ خبر: 25219690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

250 فرصت شغلی در اراک ایجاد شد

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: 250 فرصت شغلی مستقیم در سال گذشته توسط این نهاد انقلابی در نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان ایجاد شد.

صاحب‌خبر -

پاسدار محمدرضا رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 13 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در سال گذشته توسط سپاه ناحیه اراک به متقاضیان پرداخت شد که در این فرآیند 73 کارگاه خانگی فعال و زمینه اشتغال مستقیم 250 نفر فراهم شد.
وی،نرخ بهره تسهیلات اقتصاد مقاومتی سپاه ناحیه اراک را 10 درصد عنوان کرد و گفت: پرداخت این تسهیلات متناسب با طرح اشتغالزایی متقاضی از 50 تا 150 میلیون ریال متغیر است.
فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان کرد: همچنین با تحقق اهداف اشتغالزایی سپاه ناحیه اراک در سال گذشته یک هزار فرصت شغلی غیرمستقیم نیز ایجاد شد و تمامی اعتبارات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی این نهاد انقلابی از محل اعتبارات بسیج مستضعفین تامین می شود.
وی ادامه داد: تسهیلات اشتغالزایی سپاه ناحیه اراک در بخش های پرورش دام های سبک و سنگین، تولید قارچ، پرورش مرغ بومی، بلدرچین، کشت و برداشت و بسته بندی زعفران، تولید عسل، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه ای و صنایع تبدیلی کوچک پرداخت شده است.
وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی سپاه ناحیه اراک در سال جاری نیز ادامه دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به بسیج سازندگی شهرستان اراک طرح های اشتغالزایی خود را ارائه کنند و در صورت تامین اعتبارات، تسهیلات متقاضیان پرداخت می شود.
پاسدار رضایی گفت: اعزام 10 گروه جهادی بسیج مهندسان، کشاورزی و عمرانی به مناطق محروم و ارائه آموزش های کشاورزی و انجام ایزوگام منازل محرومان به میزان هزار مترمربع، اعزام هزار و 310 بسیجی در قالب اردوهای جهادی یک روزه به مناطق روستایی و کمک به جمع آوری محصولات کشاورزی و پاکسازی محیط زیست، برپایی 10 خیمه سلامت در مساجد حاشیه شهر اراک و ارائه ویزیت و داروی رایگان از مهمترین اقدامات اردوهای جهادی بسیج ناحیه اراک در سال گذشته است.
وی افزود: ساخت 20 منزل مسکونی در روستاهای امان آباد، میچان، نوازن، مشهدالکوبه، قانیارق، گوشه، ساروق، دینه کبود و شهرک های سجادیه ووحضرت ولیعصر(عج) و خیابان شهدای اراک، توزیع 500 سبد غذایی، 100 بسته لوازم التحریر و 250 بسته فرهنگی در محله های محروم شهرستان و اعزام 30 گروه جهادی هفت روزه برای ارائه خدمات عمرانی، فرهنگی و آموزشی به مناطق محروم و رنگ آمیز بیش از 10 هزار مترمربع دیوارهای مدارس شهرستان از دیگر فعالیت های اردوهای جهادی سپاه ناحیه اراک در سال گذشته است.
فرمانده سپاه ناحیه اراک توضیح داد: مرکز راهبردی بسیج بهترین مکان برای تولید فکر و ایده است و با برگزاری کارگاه های تخصصی، ایده ها و افکار جدید برای سازمان بسیج طراحی و عملیاتی شده و بسیاری از مشکلات فرارو شناسایی و برای رفع آن ها چاره اندیشی می شود.
سپاه ناحیه اراک علاوه بربخش مرکزی شهرستان اراک، شهرهای داود آباد، کارچان و ساروق را نیز در بر می گیرد.
3017/6013/

نظر شما