شناسهٔ خبر: 25219684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری:

وجود کودکان خیابانی و کار مسئله‌ای جدی در لرستان است

نمایندگی لرستان

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری کشور گفت: کودکان خیابانی و کار یکی از پدیده‌های جدی در لرستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر محمود عباسی در بازدید از  شیرخوارگاه فرشتگان و مراکز نگهداری کودکان سه تا ۱۵ ساله بهزیستی لرستان با بیان اینکه یک سوم جمعیت کشور را کودکان تشکیل می‌دهد، افزود: از اهداف مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک هماهنگی و سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، نظارت پایش موضوع کودکان در سراسر کشور است.

وی، یکی از پدیده‌های رایج در کشور را آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و با بیان اینکه در راستای کنترل و کاهش این آسیب‌ها مراجع متناظر حقوق کودک را در استان‌ها تشکیل دادیم که مدیریت آن با دفتر امور زنان و خانواده در استانداری‌هاست و از این طریق سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی و تصمیماتی که در شورای هماهنگی وزارت دادگستری در این حوزه گرفته می‌شود به استانداری‌ها ابلاغ می‌شود.

عباسی،  یکی از پدیده‌های جدی در لرستان را کودکان خیابانی و کار دانست و با تاکید براینکه باید با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها و بویژه نهادهای مدنی، سمن‎ها ،شهرداری‌ها و مردم تلاش کنیم  تا بتوانیم این مهم را ساماندهی و به نتیجه برسانیم.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری با تاکید براینکه وظیفه ما در مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک دنبال کردن مصوبات استانی و تشکیل مراجع متناظر در استان‌هاست، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی و مراکز تابعه به مثابه خاکریز نخست کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند اما متاسفانه نگاه غلطی که در جامعه وجود دارد این است که همه مسائل و مشکلات را باید از طریق بخشنامه و با استفاده از مصوبه‌ها حل کرد در حالیکه مردم خود باید دست به دست هم داده و مسائل را حل کنند تا کودکان بتوانند جایگاه واقعی خود را در جامعه بشناسند.

در ادامه این بازدید لیلا سلاحورزی، مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان عمده‌ترین مشکل در حوزه کودکان را علاوه بر تغذیه سالم، سلامت جسمی، کودکان کار و معضل بیکاری دانست و افزود: رابطه مستقیمی بین بیکاری و آسیب‌های اجتماعی وجود دارد و متاسفانه مساله بیکاری عواقبی به دنبال دارد که بخش بسیار زیادی از آن در مجموعه آسیب‌های اجتماعی دسته‌بندی می‌شود.

دراین بازدید معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان با ارائه گزارشی پیرامون مسائل وفعالیت‌های این مراکز در راستای نگهداری و مراقبت از کودکان گفت: هم‎اکنون 115 کودک در هشت مرکز در استان با رنج سنی صفر تا هجده سال نگهداری می‎شوند.

سلمان کریمیان اضافه کرد: همچنین 528 کودک در نزد خانواده‌های سببی و نسبی نگهداری می‌شوند و ماهیانه سه میلیون و 500 هزار ریال به این کودکان پرداخت می‌شود.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما