شناسهٔ خبر: 25219564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون تبلیغات اسلامی مازندران:

کانون خانواده و فرهنگ دچار آسیب های جدی شده است

بابل - معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه از حوزه فرهنگ و خاواده غافل شده ایم، گفت: امروز این کانون پرمهر و محبت دچار آسیب های جدی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا صبح پنجشنبه در کارگاه آموزشی جمعیت بانوان فرهیخته شهرهای مازندران در سالن شهد آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در بابل با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات کاربردی این جمعیت در طول سال و تمرکز بر دغدغه ها و منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و خانواده ، اظهار داشت: کاربردی تر شدن جلسات در طول سال می تواند نتایج مثبتی را بهمراه داشته باشد و این جلسات باید هدفمندتر و منسجم تر برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب اولویت ها در هدف گذاری برنامه ها در جلسات هیئات رئیسه جمعیت بانوان فرهیخته مازندران افزود: شعار سال مقام معظم رهبری (حمایت از کالای ایرانی ) از اصلی ترین اولویت های برنامه سال قرار گیرد زیرا این جمعیت در فرهنگ سازی و نهادینه کردن این شعار در سطح عموم جامعه نقش بسزایی دارد.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا در بخش دیگری از سخنان خود به منویات مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و سبک زندگی اسلامی اشاره و تصریح کرد: حوزه فرهنگ به ویژه فرهنگ خانواده موضوعی است که مدت هاست از آن غافل شده ایم و متاسفانه تمام تمرکز دشمنان در این بخش معطوف شده است و امروز این کانون پر مهر و محبت و صمیمیت دچار آُسیب های جدی شده است و باید با برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی و سبک زندگی از افزایش این آسیب ها جلوگیری کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران به نقش زن در جامعه اسلامی اشاره کرد و تاکید کرد: خانواده یک نهاد مقدس اجتماعی است و نقش زن در این نهاد دارای اهمیت بالایی است و می تواند آن را به عنوان یک رکن اصلی در این نهاد مقدس دانست که بخش زیادی از مسئولیت ها بر عهده آن است.

روحانی نیا به موضوع آسیب های اجتماعی و افزایش چشمگیر آن در سال های اخیر اشاره کرد و بیان کرد: بسیاری از مشکلات در وجود آسیب های اجتماعی در کشور بدلیل عدم آموزش در بخش های مختلف اجتماعی و فرهنگی است که باید در حوزه آموزش هم تصمیمات جدی گرفته شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن اعیاد شعبانیه و ولادت امام عصر (عج) تاکید کرد: برگزاری جشن های نیمه شعبان به ویژه جشن مولود حضرت ولی عصر (عج) باید معرفتی برگزار شود و برگزاری دعای آل یاسین و دعای ندبه می تواند در کیفیت این جشن ها موثرواقع شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان ضمن اشاره به قرار گرفتن چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه ریزی دشمن در جهت ناکارآمد جلوه دادن نظام های دینی به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی  افزود: باید خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را در جامعه تبیین کنیم و این همه خدمات و دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی شناسنامه انقلاب اسلامی است که ما مسئولیت داریم در تمامی بخش ها در حوزه فرهنگ مانند مساجد ، روحانی ، هیئات و  مداح و .... در تراز انقلاب اسلامی در جامعه معرفی کنیم.

نظر شما