شناسهٔ خبر: 25215842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تحمیل خسارت های سنگین به بخش کشاورزی بر اثر بارش برف و برودت هوا دراستان البرز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت : بر اثر بارش برف سنگین و غافلگیری کشاورزان استان خسارات سنگینی به بخش کشاورزی وارد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک;  سید مجید موسوی افزود : طبق بر آورد های به عمل آمده کل سطح گندم کشت شده استان 10هزارو 184 هکتار است که همگی درگیر بارش اخیر بوده و احتمالا خسارت 30 تا 60 درصدی داشته و سطح محصول جو در استان نیز 4هزارو 859 هکتار است که حدود 40 تا 70 درصد خسارت برای آن تخمین زده شده است.

 موسوی اظهار کرد: در خصوص محصول کلزا سطح سبز این محصول که در مرحله گل دهی بوده 965 هکتار ، که همه مزارع درگیر بارش برف اخیر شده و بیشتر آن در اثر برف سنگین خوابیده و خسارت وارده بیش از 70 درصد برآورد می شود.
 وی افزود: محصولات سبزی و صیفی بهاره شامل کاهو ، کلم ، نخود فرنگی ، لوبیا سبز ، پیاز نشائی و ... که به تازگی کشت شده بود در سطحی حدود 7 هزار هکتار از 30 تا 100 درصد و مزارع علو فه ای استان (عمدتا یونجه ) نیز در حدود 3 هزار  هکتار محتمل خسارت 20 تا 80 درصدی شده است.
 
مدیرکل جهاد کشاورزی البرز گفت: در خصوص خسارت های وارده به محصولات باغی استان، با توجه به بارش سنگین برف و کاهش محسوس دما به زیر صفر این محصولات به شدت تحت تنش سرما زدگی قرار گرفته اند و فعلا  به صورت دقیق نمی توان برآورد خسارت کرد. 
موسوی اضافه کرد: با توجه به بارش سنگین برف و کاهش دما به صورت محسوس ، حدودی تخمین زده می شود که باغات گردو 90 تا 100 درصد ، بادام 90 تا 100 درصد ، هسته دارها 60 تا 70 درصد و دانه دار ها 50 درصد متحمل خسارت شده باشند.همچنین سنگینی برف در برخی از مناطق موجب شکستگی شاخه های درختان شده است.
 
انتهای پیام/

 

نظر شما