شناسهٔ خبر: 25215650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

برف بهاری موجب پر شدن 67 درصدی ظرفیت سد کرج شد/ محصولات گردو و بادام البرز 100 درصد خسارت دیدند

طی روزهای اخیر درحالی که واپسین روزهای فروردین ماه را سپری کردیم برودت هوا و بارش برف شهرستان ها و ارتفاعات البرز را سفید پوش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از تیتر یک; بارش برف اگر چه موجب غافلگیری شهروندان شد اما طی ماه های گذشته کمبود بارش باران و نزولات آسمانی موجب نگرانی کشاورزان استان شده بود و در عین حال روزهای پایانی سال 96 به واسطه گرمای هوا غالب درختان میوه به شکوفه نشستند.

کم آبی معضلی بود که بارها و بارها در نشست های مختلف به آن پرداخته می شد و نگرانی از ظرفیت سدهای استان البرز به دغدغه ای بزرگ برای کوچکترین استان کشور تبدیل شده بود اما بارش اخیر موجب پر شدن 67 درصد ظرفیت سد کرج شد.

برف

بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز به مهر مجموع بارندگی های استان البرز از اول سال آبی ٩٧-٩٦ تا ۲۸ فروردین ۲۳۲.۶ میلی ‌متر بوده است اگر چه این میزان بارندگی ۲۷.۳ درصد کاهش نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

داوود نجفیان افزود: طبق برآورد صورت گرفته  ۶۸ درصد سد طالقان پر است که نسبت به سال قبل ۷ درصد کاهش را نشان می‌ دهد.

برف

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: کل مزارع گندم درگیر برف شده و خسارت 100 درصدی برف به محصولات گردو و بادام البرز وارد شده است

مجید موسوی درباره میزان خسارت وارد شده به محصولات کشاورزی و باغی استان افزود: خسارت 30 تا 60 درصدی به 10 هزار و 184 هکتار از مزارع گندم، خسارت 40 تا 70 درصدی به 4 هزار و 895 هکتار از مزارع جو و خسارت 70 درصدی به 965 هکتار از مزارع کلزا از جمله آسیب های دیگر وارد شده به مزارع است.

برف

وی اظهار داشت: خسارت 30 تا 100 درصدی به مزارع بهاره و صیفی جات تازه کاشته شده چون کلم، کاهو، لوبیا، پیاز و ...، خسارت 20 تا 80 درصدی به 3 هزار هکتار از مزارع علوفه ای همچون یونجه، خسارت 90 تا 100 درصدی به باغات گردو و بادام و خسارت 60 تا 70 درصدی به باغات  محصولات هسته دار نیز وارد شد.

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما