شناسهٔ خبر: 25215489 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

ادعای برایان هوک: برجام «توافقنامه» نیست و تنها یک تعهد سیاسی است!

نماینده وزارت خارجه آمریکا برای مذاکره با کشور‌های اروپایی درباره برجام، مدعی شد برجام یک توافقنامه نیست؛ بلکه یک تعهد سیاسی از سوی دولتی است که دیگر بر سر قدرت نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، برایان هوک، نماینده وزارت خارجه آمریکا در مذاکرات با کشور‌های اروپایی درباره توافق هسته‌ای ایران، مدعی شد برجام یک توافقنامه نیست؛ بلکه یک تعهد سیاسی از سوی دولتی است که دیگر در قدرت نیست.

هوک امروز در گفتگو با خبرنگار ان پی آر (رادیو ملی آمریکا) اظهار کرد: اکنون هدف واشنگتن دستیابی به یک موافقنامه تکمیلی است که طبق آن بتوان تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد؛ موافقنامه‌ای که بسیاری از مشکلات موجود در برجام را مدنظر بگیرد.

او برای توجیه اظهارات خود گفت: اینکه یک توافق تسلیحاتی را با افزودن توافق دیگری بهبود ببخشیم، اقدام رایجی است.

هوک همچنین گفت مقامات آمریکایی در چند ماه گذشته درباره آنچه آن‌ها نواقص برجام می‌خوانند با همتایان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی مذاکرات دقیقی داشته اند تا بتوانند به توافق تکمیلی موردنظر ترامپ برسند.

او در ادامه گزافه گویی‌های خود افزود: ما همچنین می‌خواهیم به برنامه‌ موشک‌های بالستیک ایران بپردازیم و از ماجراجویی‌های این کشور در خاورمیانه که باعث بی ثباتی منطقه شده، جلوگیری کنیم.

هوک در ادامه گفت: آمریکا و فرانسه یکدیگر را درک می‌کنند. او با اشاره به دیدار و گفتگوی امانوئل مکرون و دونالد ترامپ، روسای جمهور آمریکا و فرانسه درباره توافق هسته‌ای ایران، گفت: آن‌ها برای هموار کردن مسیر دستیابی به یک توافق جدید با یکدیگر گفتگو کردند. هنوز خیلی زود است که تصمیم بگیریم آیا چنین توافقی حاصل خواهد شد یا خیر. هنوز کار زیادی باقی مانده است.

نظر شما