شناسهٔ خبر: 25214842 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

برای سبک سفر کردن این وسایل را کنار بگذارید

برای سبک سفر کردن بهتر است هر چیزی که با قیمت ارزان و به‌راحتی در مقصد می‌شود تهیه کرد و در طول سفر به آن احتیاج پیدا نمی‌کنید را از وسایل خود حذف کنید. البته اگر مقصد شما جایی ناشناخته است، وضع فرق می‌کند. ممکن است خریدن شامپو در مقصد کار راحتی باشد ولی مارکی را که می‌خواهید آنجا پیدا نکنید.

صاحب‌خبر -

سرویس سبک زندگی فردا: راز خوب سفر کردن در سبک سفر کردن است. اما مگر می‌شود؟ هر کاری می‌کنیم وزن چمدانی که می‌خواهیم با خود به سفر ببریم کم نمی‌شود. هر بار زیپش را به زور می‌کشیم و هر آن خطر دررفتگی زیپ، ما و چمدان را تهدید می‌کند. با خود کوله برمی‌داریم اما هنوز از در بیرون نرفته از سنگینی کوله نزدیک است کتفمان دربرود و کمرمان زیر آن همه بار خم شود. در ادامه این مطلب را به نقل از مجله گردشگری اپرو بخوانید.

 

برای سبک سفر کردن این وسایل را نبرید

 

سبک سفر کردن به حرف آسان است، با این همه وسیله‌ای که بردن همه‌شان ضروری است چه باید کرد؟ اگر بخواهی وسایل ضروری را برنداری به خود می‌آیی و می‌بینی سفر زهرمارت شده است. نمی‌شود حوله نبرد، نمی‌شود وقتی به جای سرد سفر می‌کنی بی‌خیال بردن کاپشن شوی. همه اینها به حجم بارت اضافه می‌کند.

اما حتما راه‌هایی هست که بتوان حجم و سنگینی باری را که برای سفر حمل می‌کنیم به حداقل برسانیم و سبک سفر کنیم. حتما می‌شود که چمدان را جوری بست که همه وسایل واقعا ضروری تویش جا شوند. حتما می‌شود کوله را جوری بست که به‌راحتی روی پشت جاگیر شود، کمر را کمتر اذیت کند و در عین حال دسترسی به وسایل داخل آن آسان باشد. خوب سفر کردن همه‌اش به مقصد فکر کردن نیست، چگونه سفر کردن هم همان‌طور که می‌دانید خیلی مهم است.

کوله برمی‌ دارید یا چمدان؟

اول باید ببینید با کوله می‌خواهید سفر کنید یا ساک و چمدان همراه خود برمی‌دارید. اگر در طول سفر زیاد جابه‌جا می‌شوید و برنامه پیاده‌روی زیاد دارید باید از کوله استفاده کنید ولی اگر مقصد معلومی دارید که قرار است همان‌جا بمانید و جابه‌جایی‌تان خیلی کم است و با وسیله نقلیه سریع و آسان مثل هواپیما سفر می‌کنید، چمدان بردن بهتر است. در چمدان لباس‌هایتان کمتر مچاله و چروک می‌شوند. لباس‌ها را باید جوری تا کرد که کمترین جا را اشغال کنند. برای لباس‌های نازک، لوله کردن توصیه می‌شود.

اندازه‌ کوله‌پشتی بستگی به این دارد که کجا و چه مدت اقامت خواهید داشت. نسبت به آب‌وهوای مقصد باید قبل از بستن کوله‌تان اطلاعات مناسبت کسب کنید. مثلا اگر سفر دوهفته‌ای به یک منطقه سرد در پیش رو دارید، کوله‌تان احتمالا به اندازه‌ یک سفر یکی‌دوماهه به جای گرم، بزرگ خواهد شد. البته کوله‌ای که هر روز مورد استفاده قرار می‌گیرد با کوله سفر تفاوت‌های زیادی دارد. تفاوتش شاید مثل تفاوت صندلی اتوبوس‌های داخل شهر و اتوبوس‌های بین‌شهری باشد.

در کوله‌های سفر تمهیداتی به‌کار برده می‌شود که سهولت استفاده از آن را بیشتر می‌کند. به عنوان مثال کوله‌ سفری امکان قفل زدن و مراقبت از وسایل داخل آن را دارد. برخی کوله‌ها به همراه پوشش محافظ می‌آیند که مثلا در فرودگاه آن را داخل پوشش بگذارید تا بندها و سگک‌ها روی ریل‌های نقل و انتقال صدمه نبیند.

نکته‌هایی هستند که در خریدن کوله باید به آن توجه داشته باشید؛ اگر کوله جیب‌های بیشتری داشته باشد، بهتر است؛ چرا که طبقه‌بندی وسایل در آن آسان‌تر می‌شود و دسترسی به نقاط مختلف آن به‌راحتی امکان‌پذیر و سریع می‌شود. اگر رنگ لایه درونی کوله روشن باشد امکان پیدا کردن لوازم در آن بیشتر است. نکته‌های خیلی ریزی در سفر هستند که باید به آنها توجه کنیم و اگر حواسمان به آنها نباشد راحت سفر کردن از کفمان رفته است.


برای سبک سفر کردن چه چیزهایی ببریم یا نبریم

اینکه در کوله یا چمدانمان چه وسایلی بگذاریم خیلی مهم است. نباید یک ربع آخر به فکر پر کردن چمدان و کوله بیفتیم. باید همان جور که برای مقصد برنامه‌ریزی می‌کنیم از قبل به فکر اینکه چه ببریم و چه نبریم هم باشیم.

برای مناطق سرد، به جای بردن کاپشن بزرگ که جای زیادی می‌گیرد، می‌شود از لایه‌های مختلف استفاده کرد؛ به این صورت که مثلا یک تی‌شرت، یک بلوز آستین بلند، یک ژاکت یا کاپشن نازک گرم و نهایتا یک کاپشن ضدآب را روی هم بپوشید که به اندازه‌ همان کاپشن بزرگ گرمتان کند و در عین حال، هر کدام از این قطعه لباس‌ها را می‌شود در شرایط مناسبش پوشید.

اصولا از هر تکه لباس دو یا سه تا همراه ببرید. چون پیشامد است دیگر. اگر افتادید توی جوی آب یک دست لباس کامل برای تعویض داشته باشید. اما در بردن لباس زیر و جوراب ولخرجی کنید. گاهی فرصت برای شستن و خشک کردن آنها نیست.

مایو، کلاه پارچه‌ای آفتابگیر، کلاه پشمی گرم و جمع‌وجور و یک جفت دستکش پشمی هم از البسه‌ای هستند که آنها را نباید فراموش کنید.اگر برنامه کوهنوردی ندارید با خودتان کفش سنگین کوهنوردی نبرید. اما اگر می‌خواهید سری هم به طبیعت بزنید کفش مناسب و راحت برای پیاده‌روی همراه داشته باشید. دمپایی را هم فراموش نکنید.

در بردن لباس‌های دیگر مثل تی‌شرت و شلوار تنها سه دست از هر کدام کافیست. همیشه امکان خریدن لباس‌های این‌ چنینی هست، مگر اینکه سایز خاصی داشته باشید که در کشور مقصد نایاب باشد. لباس‌های گرانقیمتی که خیلی دوست دارید، با خود نبرید. علاوه بر اینکه به احتمال خیلی زیاد خراب خواهند شد، در عین حال جلب توجه خواهند کرد و به عنوان یک مسافر پولدار نشان خواهید شد و ممکن است همه وسایلتان را توسط سارقین ازدست بدهید!
برای سبک سفر کردن چه چیزهایی حتما ببریم

برای سبک سفر کردن بهتر است هر چیزی که با قیمت ارزان و به‌راحتی در مقصد می‌شود تهیه کرد و در طول سفر به آن احتیاج پیدا نمی‌کنید را از وسایل خود حذف کنید. البته اگر مقصد شما جایی ناشناخته است، وضع فرق می‌کند. ممکن است خریدن شامپو در مقصد کار راحتی باشد ولی مارکی را که می‌خواهید آنجا پیدا نکنید.

اگر قرار است طولانی سفر کنید، از همان ابتدا این لوازم را همراه ببرید تا جای مشخصی در کوله داشته باشند، وگرنه ممکن است با کمبود جا مواجه شوید. به هر حال این وزن قرار است مدتی روی دوش شما باشد. اغلب جاها حوله ندارند یا حوله‌شان به دل شما نمی‌چسبد؛ بنابراین بردن حوله نازک نه‌چندان‌بزرگ را فراموش نکنید.

از دیگر لوازم ضروری کرم ضدآفتاب است. بعضی از کرم‌های موجود مواد شیمیایی برای دفع حشرات نیز دارند که برای استفاده در نواحی شرجی مثل جنگل‌های ساحلی بسیار مفیدند. اینکه درجه‌ کرم چقدر باشد نشان می‌دهد چه مدت زمانی می‌تواند از پوست مراقبت کند. از ملحفه سبک استفاده کنید. یک کیسه پارچه‌ای برای جدا کردن لباس‌های تمیز و کثیف خود در کوله داشته باشید.

همچنین اسپری‌ها و کرم‌های دفع حشرات جزء لوازم ضروری سفر مخصوصا به نواحی گرمسیر است. هر وسیله‌ای که می‌خواهید بردارید فکر کنید که چه حجم و وزنی را به شما اضافه خواهد کرد. اگر فکر می‌کنید لوازمی که با خود می‌برید را تنها یک یا دو بار استفاده خواهید کرد، بدون آن هم می‌توانید سفر کنید.


جنس لباس مهم است

لباسی که در طول سفر استفاده می‌کنید بهتر است گشاد و راحت باشد که خون به‌راحتی در بدن جریان داشته باشد و تنگی آن تنتان را اذیت نکند. لباس‌های نخی از بهترین لباس‌ها هستند. شلوارهای تنگ را فراموش کنید. اگر به جایی می‌روید که شنا هم جزء برنامه‌هایتان است، بعد از شنا بلافاصله لباس‌های خیس را برای جلوگیری از بیماری عوض کنید.


خوردنی هم ببرید

اگر سفر بیشتر از دو روز طول می‌کشد و امکان دسترسی شما به مغازه کم است، دو تا سه وعده غذای آماده مثلا کنسرو به همراه داشته باشید. کنسروها را در صورت امکان قبل از سفر بجوشانید. می‌شود از غذای خانگی هم استفاده کرد. مثلا کتلت، کوکوسبزی، الویه، سیب‌زمینی پخته که آنها را سرد هم می‌شود استفاده کرد.

نظر شما