شناسهٔ خبر: 25214625 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

بانوی رمان نویس قمی :

از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی کتاب های خوب استفاده کنیم

حوزه/ بانوی رمان نویس قمی یکی از شیوه های مهم معرفی و تبلیغ کتاب را بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی دانست.

صاحب‌خبر -

مریم راهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: فروش قابل توجه و بالای رمان "ره ش" رضا امیرخانی در کشور و از جمله شهر قم ، برای امثال ما که در عرصه نوشتن هستیم واقعاً امیدوارکننده است و ثابت می کند که یک اثر خوب در کنار عرضه و تبلیغ مناسب می تواند باعث شود که مردم برای خرید آن حتی در خیابان صف بکشند.

وی افزود: به خصوص این قبیل آثار در فضای مجازی وقتی معرفی و تبلیغ می شود، باعث دیده شدن کتاب شده و در فروش بالای آن بسیار موثر است و لذا این طور نیست که ما فکر کنیم فضای مجازی فقط باعث شده که مردم کمتر به سمت کتاب خوانی گرایش پیدا کنند.

وی که از سال 81 وارد عرصه نویسندگی شده و تاکنون 3 رمان و یک مجموعه نثر ادبی نگاشته ادامه داد: به هر صورت آنچه مسلم است این که نباید از تاثیر فوق العاده فضای مجازی و تبلیغات رسانه ای در این خصوص غافل شد و به نظر من نویسنده ای که نبض مخاطب را بشناسد و کارش تبلیغ و معرفی خوبی هم بشود، کتابش با اقبال مخاطب عام روبرو می شود.

راهی همچنین خاطرنشان کرد: البته هنر و خلاقیت خود نویسنده هم در این امر بسیار مهم است و گرنه در حال حاضر کتاب ها و رمان های زیادی منتشر و به بازار عرضه می شود اما همه چنین سرنوشت خوبی در فروش پیدا نمی کنند؛ بنابر این که در کنار بسترسازی مناسب از سوی ناشران و نیز حمایت های مسئولان ، نویسنده با زمان شناسی و مخاطب شناسی خود در واقع برگ برنده اش را در پرتو خلاقیت رو می کند و این مساله بسیار مهمی است.

وی بیان داشت: از سویی باید توجه داشت که ثمردهی در عرصه فرهنگ و هنر نیازمند صبوری و حوصله و البته گذشت زمان است و این طور نیست که یک شبه کسی نویسنده خوب و یا شاعر مطرحی شود بلکه باید با ممارست و مطالعه و تحقیق و نیز خسته نشدن از سختی ها و موانع کارش را جلو ببرد و در این صورت دیر یا زود مزد زحماتش را می گیرد.

۳۱۳/۸

 

 

 

نظر شما