شناسهٔ خبر: 25214564 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ظرفیت بالای ایران در ایجاد فرصت‌های شغلی

معاون معاونت علمی ریاست جمهوری: ظرفیت کسب و کار و فرصت‌های شغلی به ویژه در بخش خدمات زیاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مهدی الیاسی با حضور در برنامه خبری گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه یکی از کشورهایی با جمعیت شهرنشینی بالا هستیم، افزود: این ظرفیت بزرگی را برای بازار فراهم می کند.
وی با بیان اینکه تعداد سرویس تاکسی های اینترنتی در کشورمان 6 برابر شهر نیویورک امریکاست، افزود: فرصت های شغلی زیادی به ویژه در بخش خدمات وجود دارد.
معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه حدود 4 تا 5 میلیون دانشجو داریم، گفت: ظرفیت کسب و کار در کشورمان بسیار زیاد است و در حدود 4 سال گذشته همه کسانی که در کسب و کار، جدی بودند موفق شدند.
الیاسی از دانشجویان و ایده پردازان خواست در رویدادهای کارآفرینی شرکت کنند و افزود: حدود 10 درصد ایده ها قابلیت عملیاتی و خرید و فروش دارند.
معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: مراکز شتابدهنده کارآفرینی، ریسک و خطر را کاهش می دهند و دانشجویان می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
الیاسی افزود: جزو معدود کشورهایی هستیم که به تعداد کافی استارت آپ های موفق داریم.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2137550" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2112727/2137550?width=350&height=250"></script></div>

رئیس انجمن مراکز مشاوره ی کارآفرینی هم با حضور در این برنامه گفت: ظرفیت برای کسب و کارهای جدید در کشور بسیار زیاد است اما نیازمند یک سیستم راهبری است تا بتوانیم از ظرفیت های موجود کشور به خوبی استفاده کنیم.
داود فدایی با بیان اینکه متاسفانه این سیستم را در دانشگاه ها و بازار کار نداریم، ادامه داد: افراد باید نیازهای جامعه را شناسایی و در جهت رفع این نیازها ایده پردازی و آن را اجرایی کنند.
وی گفت: 225 مراکز مشاوره کارآفرینی در کشور داریم که مشاوره های لازم را در این خصوص ارائه می کنند.
فدایی افزود: در راه اندازی کسب و کار، شکست معنا ندارد بلکه با این شکست توانمندتر می شویم.
وی با اشاره به اینکه مدرک گرایی یکی از مشکلات کشورمان است، گفت: 110 هزار دکترای بیکار داریم.
فدایی افزود: نیاز به سیستم های راهبر داریم تا جویندگان کار را به سمت بازارهای موفق هدایت کند.
رئیس انجمن مراکز مشاوره ی کارآفرینی گفت: نوآوری، تبدیل ایده به دیده پسندیده است.
فدایی افزود: نباید فقط به دولت متکی بود بلکه باید به تلاش و همت خود تکیه کنیم.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2137552" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2112727/2137552?width=350&height=250"></script></div>

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: دانشجویان و جویندگان کار باید بر اساس توانایی های خود ایده پردازی و آن را اجرایی کنند و هر قدر مراحل نوآوری و یادگیری در آن ها تقویت شود کارآفرینان بهتری می شوند.
حسن طایی افزود: در ادبیات کارآفرینی، شکست نداریم بلکه کسب تجربه و یادگیری است.
وی اضافه کرد: تعهد پیوسته برای نوآوری، خطرپذیری و تلاش گری از ویژگی های یک کارآفرین برتر است.
طایی با بیان اینکه تامین مالی طرح ها جایگاه مهمی دارد اما نخستین مسئله نیست، گفت: نخستین مسئله این است که آن ایده چه محصولی را ارائه و چه مشکلی را از جامعه رفع می کند.
وی افزود: مشتری شناسی و ارتباط با او، مسائل مدیریتی، فنی و کارگروهی از مسائل مهم است و سپس از فرآیند تبدیل ایده به محصول به چگونگی تأمین مالی می رسیم.
طایی گفت: یکی از بهترین توانمندی ها و ظرفیت های اقتصاد ایران با توجه به تعداد زیاد دانشگاه و نیروی انسانی متخصص، تولید ایده و فروش آن است.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2137551" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2112727/2137551?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما