شناسهٔ خبر: 25214398 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

ایرانشهر

حجت میرزایی، معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران نسبت به وضعیت بحرانی صندوق‌های بازنشستگی و ذخیره کارکنان شهرداری هشدار داد و گفت: هنوز مشخص نشده است،

صاحب‌خبر -

 وضعیت بحرانی صندوق‌های بازنشستگی شهرداری تهران

حجت میرزایی، معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران نسبت به وضعیت بحرانی صندوق‌های بازنشستگی و ذخیره کارکنان شهرداری هشدار داد و گفت: هنوز مشخص نشده است، بحران در این صندوق‌ها به خاطر تخلف بوده یا اینکه از خطای مدیریتی ناشی شده است. به گزارش ایلنا، براساس سند تحویل و تحول مدیریت شهری که شهردار پیشین، محمدعلی نجفی آن را تهیه کرد، وضع مالی صندوق سازمان بازنشستگی شهرداری تهران و صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران هر دو در شرایط بحرانی بوده و حتی صندوق ذخیره کارکنان در آستانه ورشکستگی است. حجت‌الله میرزایی، معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران در مورد شرایط امروز این صندوق‌ها به ایلنا گفت: در کشور ما صندوق‌های بازنشستگی همگی کم و بیش وضعیت یکسانی دارند و این بحران فقط مختص صندوق بازنشستگی شهرداری نیست البته در سازمان‌هایی که نظارت بیشتری وجود داشته و قواعد علمی را رعایت کردند، وضعیت بهتر است. متاسفانه صندوق بازنشستگی شهرداری تهران شرایط خوبی ندارد. معاون برنامه‌ریزی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره تخلفات در این صندوق‌ها افزود: مدیران این دو صندوق هر دو تغییر کردند و درحال آماده‌سازی گزارش‌هایی از وضع موجود و اقداماتی هستند که با کمک آن می‌توان وضعیت این صندوق‌ها را بهبود بخشید. مرحله اول این است که مشخص شود؛ وضعیت شاخص‌های کلیدی این صندوق‌ها چیست و مرحله دوم این است که مشخص شود آیا این شرایط ناشی از تخلف بوده یا خطای مدیریتی است البته من هنوز در این زمینه گزارشی ندیدم. معاون شهردار با اشاره به شرایط صندوق بازنشستگی افزود: فقط دو ماه است که مدیر صندوق بازنشستگی شهرداری تهران تغییر کرده و مستقر شده است. میرزایی با اشاره به اینکه کارگروهی در راستای تهیه برنامه برای مقابله با فساد و شفافیت در این معاونت شکل گرفته است، گفت: علاوه بر سامانه شفافیت کارگروهی درحال تدوین این برنامه است.

 فروش روزانه ۲۰۰ هزار بلیت دو بعدی حمل و نقل عمومی

تهرانی‌ها به طور میانگین در سال گذشته روزانه رکورد ۴میلیون تراکنش را در حوزه شارژ، فروش و پذیرش کارت بلیت‌های الکترونیک و بلیت‌های QR مرتبط با حمل و نقل عمومی به ثبت رساندند و به همین جهت اغلب پرداخت‌های حمل و نقل عمومی در پایتخت غیرنقدی است. به گزارش ایسنا، اکنون روزانه بیش از ۳میلیون مسافر در سیستم حمل و نقل عمومی از کارت بلیت‌های الکترونیک استفاده می‌کنند. براساس این گزارش، تعداد کارت‌های فعال و مورد استفاده مردم به بیش از ۱۲میلیون کارت می‌رسد. همچنین روزانه به طور میانگین حدود ۲۰۰هزار بلیت دوبعدی(QR) به شهروندانی که مایل به استفاده از کارت بلیت‌ها نیستند نیز به فروش رسیده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از سال ۸۹ «کارت بلیت الکترونیک شهر تهران» را با هدف توسعه ارائه خدمات پرداخت در سیستم حمل و نقل عمومی شهر ارائه کرده و تاکنون مسوولیت پردازش تراکنش‌ها را به عهده دارد.

 تغییر ظرفیت برخی خطوط اتوبوسرانی به ون و مینی‌بوس

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه ظرفیت برخی از خطوط اتوبوسی نیست، گفت: این خطوط باید به مینی‌بوس، ون و تاکسی تغییر داده شوند. به گزارش ایسنا، پیمان سنندجی با اشاره به اینکه کل خطوط اتوبوسرانی تهران به طور مرتب براساس توسعه خطوط بالادستی و توسعه شهر مورد بازبینی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: نرم‌افزاری وجود دارد که براساس این خصوصیات خطوط را از لحاظ لزوم توسعه، ادغام و حتی راه‌اندازی خطوط جدید بررسی و مطرح می‌کند که پروسه قانونی پس از آن طی می‌شود. وی با بیان اینکه تمام خطوط اتوبوسرانی به لحاظ شبکه حمل و نقلی باید دیده شود و نمی‌توانیم بگوییم چه خطوطی کم بازده است، خاطرنشان کرد: باید شبکه‌یی داشته باشیم که دسترسی مردم را به حمل و نقل عمومی تسهیل کند اما در این میان ظرفیت برخی خطوط، اتوبوسی است و برخی دیگر این ظرفیت را ندارد بنابراین خطوطی که ظرفیت اتوبوسی ندارد باید تغییر داده شده و به خطوط مینی‌بوسی، ون یا تاکسی تغییر یابد که این طرح درحال بررسی است و پس از تصویب اعلام خواهد شد.

 جعل معاینه فنی با ورود سیمفا امکان‌پذیر نیست

مدیرعامل اتحادیه سازمان حمل و نقل همگانی کشور گفت: مردم بدانند با ورود سامانه سیمفا امکان جعل برگه معاینه فنی نیست چراکه باید شماره خودرو آنها در سامانه ثبت شود. به گزارش فارس سعید قیصر گفت: هنگامی که با صف‌های مراکز معاینه فنی مردم مواجه می‌شوند، گواهی‌های جعلی را از افراد جاعل خریداری می‌کنند غافل از اینکه باید پلاک آنها توسط دوربین‌های مراکز معاینه فنی خوانده شود. قیصر ادامه داد: به دلیل اینکه پلاک آنها در مراکز معاینه فنی خوانده نشده توسط دوربین‌های سطح شهر در مبادی ورودی و خروجی جریمه می‌شوند و بیشترین مراجعات را به اتحادیه حمل و نقل همگانی همین افرادی دارند که برگه‌های معاینه فنی جعلی خریداری کردند. در اسفند سال 96 در کارگروه ملی معاینه فنی پیشنهاد داده‌ایم که برچسب معاینه فنی حذف شود به دلیل اینکه طرح LEZ(طرح کاهش) باید در کلان‌شهرها اجرایی شود و دوربین‌ها نیز به سامانه سیمفا متصل شود و دیگر ضرورتی به برگه یا برچسب نبوده است ولی متاسفانه این پیشنهاد مورد تایید کارگروه معاینه فنی واقع نشد.

 

نظر شما