شناسهٔ خبر: 25214138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
قیمت پایین بنزین به صلاح کشور نیست
به نظر من قیمت پایین بنزین در کشور ما به هیچ‌وجه به صلاح دولت و ملت نیست. ظاهراً در دنیا ما از نظر ارزان‌ترین قیمت بنزین، رتبه دوم را داریم، چنین قیمتی روی اقتصاد کشور تاثیر منفی می‌گذارد و موجب افزایش حوادث رانندگی هم می‌شود. دولتمردان باید در این زمینه شجاعانه عمل کنند و آنچه را که به نفع اقتصاد کشور است، قاطعانه انجام بدهند.
یک ایرانی

چراهیاهوهای او پایان نمی‌پذیرد؟
چرا هیاهوها و اتهام پراکنی‌های آقای احمدی‌نژاد پایان نمی‌پذیرد؟ پشتیبانان او چه کسانی هستند که چنین جرأتی دارد و چه نهادی باید جلوی تندروی‌های جنجالی او بایستد؟
شهروندی از اسلامشهر

توان دولت در کنترل بازار ارز
به عنوان یک شهروند فکر نمی‌کنم دولت با مداخله‌ای که در بازار ارز می‌کند نتیجه‌ای بگیرد وقتی می‌بینیم یک فرد ۸۰ ساله در صف می‌ایستد تا ۵۰ هزار دلار بخرد. دولت هر چه ارز به بازار تزریق کند قادر به اشباع آن نیست. اگر واقعاً می‌خواهند تحولی در این بازار به و جود آید، باید در بعضی از سیاست‌های کلی کشور تجدیدنظر کنند، مثلا اگر واقعاً در سیاست‌های خارجی تشنج‌زدایی شود، قیمت ارز به نصف تقلیل خواهد یافت.
حیدری

کثرت مسافران چالوس یک فرصت است
شهروندی از چالوس از ازدحام مسافران در این شهر گلایه کرده بود، خواستم به ایشان بگویم که این یک تهدید برای شما نیست، بلکه یک فرصت است که با سعی و هنر شما و مسئولان شهر، بهترین استفاده را می‌توانید از آن داشته باشید و برای آبادانی شهر و رفاه خودتان، اقدام کنید. گردشگرانی که به آنجا می‌آیند، حجم عظیمی از پول را به همراه خودم می‌آورند و در چنین شرایطی فقط مدیریت می‌خواهد که حداکثر استفاده را از این موقعیت ممتاز ببرید. خیلی از شهرها در ایران و جهان آرزوی چنین وضعی را دارند!
یک هموطن

اختلاس‌ها عامل درد و رنج مردم است
باتوجه به یادداشت آقای قاسم‌‌زاده، معتقدم وقتی در دولت‌های نهم و دهم۷۰۰ میلیارد دلار از درآمدهای کشور حیف ومیل شد، چرا هیچ‌کس صدایش در نیامد؟ در شرایطی که ما با کشورهای دیگر قرارداد استرداد مجرمان را داریم، چرا چپاولگران بیت‌‌المال به ایران بازگردانده نمی‌شوند؟
نتیجه دادگاه زنجانی و اموالی که در دست او است، چه شد؟ اسکله‌های غیرقانونی کی برچیده می‌شوند؟ همین اختلاس‌ها و اعمال غیرقانونی و بی‌انضباطی‌ها است که دودش به چشم مردم می‌رود.
یک هموطن

کجا کفاف دهد این باده‌ها…
با گران کردن عوارض نوسازی در تهران و افزایش عوارض خروج از کشور، کدام بار مالی از روی شهرداری و دولت برداشته می‌شود؟ کجا کفاف دهد این باده‌ها، مستی ما را؟! به دولت محترم بگویند به جای این کارها از بخشش‌های خود به دیگر کشورها بکاهد تا اقتصاد کشور روی خوش ببیند و توسعه یابد.
یک ایرانی

تشکر از یک مسئول دادسرای شهرستان مبارکه
برخورد محبت‌آمیز و رفتار مؤدبانه مسئول دفتر بازپرسی شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه اصفهان با ارباب رجوع موجب خرسندی و رضایت مردم است. از مقامات قضایی تقاضا داریم ایشان را تشویق کنند.
شهروندی از مبارکه اصفهان

در مورد پرستاران شرکتی تبعیض قائل نشوند
در شرایطی که پرستاران و دیگر کارکنان رسمی و قراردادی بیمارستان روان‌پزشکی روزبه از حق سختی‌کار برخوردارند،‌ متأسفانه به پرستاران شرکتی این مزایا تعلق نمی‌گیرد، حال آن که عملکرد و مشکلات کاری تمامی پرستاران بیمارستان اعم از رسمی، قراردادی و شرکتی یکسان است و از این رو در خصوص سختی‌کار نباید بین آنان تبعیض قائل شوند.
از پرستاران شرکتی بیمارستان روزبه

صدا و سیما از ابتذال دوری کند
به نظر من سریال «پایتخت» با گریم‌های نامناسب و رنگ کردن موها توسط مردان و دیالوگ‌های مبتذل که حرف‌های نامناسب به هم می‌زدند و مکرر به یکدیگر توهین می‌کردند، سریال مناسبی نبود.
صدا و سیما باید دانشگاه ارشاد و ارتقای سطح فرهنگ اسلامی افراد جامعه باشد و از هرگونه ابتذال و سطحی‌نگری دوری کند.
بیننده تلویزیون

راهنمایی یک پیام دهنده
خواننده‌ای در ستون خط ارتباطی از عدم پیگیری نمایندگی شرکت امرسان در شهرستان طالقان گلایه کرده بود. به ایشان بگویید به سازمان تعزیرات حکومتی شهرستان یا استان خود مراجعه و شکایت کند و مطمئن باشد که در آنجا حتماً نتیجه خواهد گرفت.
شهروندی از کرج

سود سهامداران را بپردازند
از سهامداران جزء بانک شهر هستم این بانک سود سهام اوراق بهادار را از سال ۹۴ تاکنون پرداخت نکرده است و هر وقت برای این منظور به بانک مراجعه می‌کنیم می‌گویند هنوز مجمع عمومی تشکیل نشده است! از طرف دیگر حتی پول اصل سهام‌مان را هم نمی‌دهند و ما نمی‌دانیم شکایت خود را به کجا ببریم؟
بازنشسته شهرداری

این زن با همسر فراری‌اش چه کند؟
شوهر یکی از نزدیکان ما چهار تا پنج ماه است، که همسر و فرزندان خود را رها کرده و از خانه رفته است، نه نفقه می‌دهد و نه مهریه همسرش را می‌پردازد! این زن با فرزندانش مانده است که چه کند؟ آیا همین دستان باز برخی از مردان نیست که موجب فساد در جامعه می‌شود؟ چرا دادگاه از حقوق این مرد کم نمی‌کند تا به خانواده‌اش بپردازند تا با استفاده از آن بتوانند زندگی و امرار معاش کنند؟
خانم شهروند از تهران

سازمان تعزیرات حکومتی پیگیر باشد
جریمه ۲۲۶ میلیارد تومانی متخلفان که در طرح نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی حاصل شد، پیش‌بینی‌ها در این زمینه را محقق کرد و در آرامش بازار موثر بود، امید است این سازمان همچنان نظارت‌های خود را پیگیر باشد و فعالیت‌هایش را مختص ایام نوروز نکند. احتکار و گران‌فروشی همیشه وجود دارد و باید با آن برخورد شود.
تلفن به خط ارتباطی

دستاوردهای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی
حمایت از کالای ایرانی،‌ حمایت از کیان نظام، ارزش‌ها و عزت دینی ملت شریف ایران است و تحقق شعار امسال، رسیدن به آرمان‌‌های آزادی خواهانه و استقلال طلبانه ملت و خودکفایی اقتصادی کشور را تسهیل خواهد کرد که در نهایت موجب ذلت و عصبانیت بیشتر دشمنان انقلاب اسلامی خواهد شد.
فعال اقتصادی

جوابیه مترو کامل نبود
پاسخ روابط عمومی شرکت مترو پیرامون آسانسور ایستگاه‌های این شرکت کامل نبود، در ایستگاه مفتح آسانسور مسیر میدان تجریش مشغول به کار است، ولی آسانسور مربوط به کهریزک کار نمی‌کند. امیدواریم این مشکل را هم برطرف‌سازند.
مسافرمترو

لزوم بخشودگی دیرکرد پرداخت جرائم رانندگی
پرداخت جریمه‌های رانندگی که به وسیله دوربین‌های پلیس راهنمایی و رانندگی ثبت شده، برای برخی از رانندگان مشکل است و برای آن‌که کمکی به آنان شده باشد، جا دارد در مبالغ جریمه‌ها تخفیف‌هایی بدهند و یا دریافت مبلغ اضافی به دلیل تأخیر در پرداخت جریمه‌ها را ببخشند تا به این وسیله هم با رانندگان مشمول جریمه مساعدت شود و هم درآمد بیشتری به صندوق دولت تعلق گیرد.
راننده خودروی شخصی

نظر شما