شناسهٔ خبر: 25213658 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

ارسال ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه چهارمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی

دبیر کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی درباره تعداد مقالات دریافت شده در چهارمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی گفت: امسال مجموعا ۱۲۰ مقاله دریافت شده که از این تعداد، ۳۷ مقاله را به شکل شفاهی پذیرش کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر محمد جواد کارگر، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ در مراسم افتتاحیه چهارمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی که امروز چهارشنبه با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و جمعی از محققان حوزه وب از داخل و خارج از کشور، از جمله کشورهای انگلستان، فرانسه و مالزی در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: امسال نرخ پذیرش شفاهی مقالات تقریبا 30 درصد بوده و این 37 مقاله در طی دو روز چهارشنبه و پنجشنبه 5 و 6 اردیبهشت ماه ارائه می‌شوند.

وی درباره این کنفرانس یادآور شد: باتوجه به اینکه پژوهش در وب در کشور به صورت متمرکز انجام نشده بود، سال 94 این پیشنهاد از سوی دانشگاه علم و فرهنگ مطرح شد و مورد استقبال جامعه علمی کشور و حوزه‌های مرتبط به خصوص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت.

دبیر کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی ادامه داد: با تشکیل کمیته علمی متشکل از صاحب نظران حوزه وب در کشور، این کنفرانس را در سال 94 شروع کردیم و سعی کردیم با رعایت استانداردهای بین‌المللی کنفرانس را پیاده‌سازی و اجرا کنیم و مهمترین بحث کنفرانس را که بحث نمایه‌سازی است از سال اول دنبال کردیم و نمایه‌های داخل ISC و SID را کسب کردیم.

کارگر افزود: طبق گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ایم، میزان دانلودهایی که در پایگاه‌های سیویلیکا و SID از مقالات کنفرانس وب‌پژوهی انجام شده نرخ خوبی دارد و یکی از اهداف ما این است که بتوانیم ادبیات لازم را در حوزه وب، در کشور افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه محتوای خوب فارسی کم است و بیشتر مطالب کپی و تکراری است، تصریح کرد: افزایش محتوای مفید، از اهداف سازمان فناوری اطلاعات است و با برگزاری کنفرانس موفق شدیم با مشارکت دانشجویان، اساتید و کمیته علمی گام خوبی را در این زمینه برداریم.

دبیر کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی یادآور شد: از لحاظ کیفیت مقالات و سطح دانشگاه‌هایی که در کنفرانس شرکت می‌کنند، خوشبختانه از همه دانشگاه‌های سطح یک کشور مقاله دریافت کردیم که این نشان‌دهنده آن است که کنفرانس توانسته موقعیت خوبی را بین دانشگاه‌های کشور کسب کند.

کارگر افزود: در حوزه بین‌المللی نیز از 8 کشور مقالاتی را دریافت کرده‌ایم، البته برخی مسائل حاشیه‌ای باعث می‌شود نتوانیم زمینه شرکت برخی متقاضیان را به کنفرانس فراهم کنیم. برای مثال امسال از کشور آفریقایی 16 نفر تقاضای شرکت در کنفرانس را داشتند که امکان ورودشان به کشور فراهم نشد.

وی تاکید کرد: چون روی وب سرچ در خاورمیانه و آسیا کار نشده، این موضوع جای کار زیاد دارد و یکی از برنامه هایی که داریم این است که بتوانیم در حوزه بین الملل روی وب‌پژوهی کار کنیم.

دبیر کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی در پایان با بیان اینکه حوزه وب فقط به رشته کامپیوتر محدود نمی‌شود، اظهار کرد: وب یک بحث چند رشته‌ای است و سال گذشته دانشجویانی از رشته‌های علوم انسانی در این کنفرانس مقاله ارائه کردند و ما از تمام رشته‌ها برای ارسال مقاله استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما