شناسهٔ خبر: 25212967 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

حقايقي از "کي‌روش-برانکو - شفر" در فوتبال ايران!

"کي‌روش-برانکو - شفر" نام هر يک از اين مربيان وقتي به زبان مي آيد ، اولين چيزي که به ذهن مي رسد نتايج درخشان و کارنامه موفق آنها در ايران است.

صاحب‌خبر -

 

نام هر يک از اين مربيان وقتي به زبان مي آيد ،  اولين چيزي که به ذهن مي رسد نتايج درخشان و کارنامه موفق آنها در ايران است. کي روش سرمربي تيم ملي ، بهترين نتايج را براي تيم ملي به دست آورده است به طوريکه پس از همگروهي در جام جهاني با تيم هاي قدرتمند در ذهن خودمان شانس صعود و نتيجه گرفتن هر چقدر کم را داريم . برانکو با پرسپوليس رکوردها را جابه جا کرد و پس از ده سال ناکامي در قهرماني ، پرسپوليس را دو سال پياپي بر فراز ليگ برتر ايران نشانده است . شفر هم که با استقلال از گروه مرگ در آسيا به عنوان تيم اول و در ليگ برتر هم به  دنبال نايب قهرماني است . استقلال در فينال جام حذفي حضور دارد و شفر مي تواند يک جام را بگيرد .

اگر بحث فني اين مربيان و کارنامه موفق آنها را کنار بگذاريم ، برخود اين مربيان دارد به سمتي مي رود که کمي پايين تر از انتظار است . کي روش در ابتدا حضور با لبخندي وارد فوتبال ايران شد و با نتايج قابل قبول و رساندن ايران به عنوان تيم اول آسيا در رنکينگ ، در دل هواداران نشست . آن زمان بعضي مربيان ايراني صحبت از تحقير کردن و رفتار نه چندان خوب کي روش با خودشان را مطرح مي کردند ، صحبت هايي که آن زمان کسي جدي نمي گرفت . زمان گذشت و برخوردهاي سرد و بحث ها با مربيان ايراني علني شد . نمونه آخر اين بحث ها در برنامه نود چند هفته پيش بين علي کريمي و کي روش بود . جايي که کي روش با پيامک صحبت هاي نه چندان جالبي را مطرح مي کرد . برانکو نيز که هميشه با اخلاق خوب از او ياد مي شد اين روزها کمي متفاوت است . او به داورها در چند بازي است که زياد اعتراض مي کند و در آخر بازي با ذوب آهن با جمله معروف اين سيرک بود ، همه را به فکر فرو برد . صحبت از شفر هم با مصاحبه آخر بازي پيکان - استقلال توسط مجيد جلالي جدي تر شد . مجيد جلالي در آخر بازي عنوان کرد که شفر  با حرکاتي در کنار زمين داوران و مربيان را تحقير مي کرد . قبلا اين صحبت ها را از مربيان ديگر و افرادي که کنار زمين هستند نيز شنيده بوديم .

کي روش - برانکو - شفر در سه جايگاهي هستند که پشت خود هواداران را مي بينند . کي روش و برانکو پس از چند سال و شفر زودتر از اين دو با ادبياتي خاص روي ديگر سکه را به فوتبال ايران مي خواهند معرفي  کنند . حمايت هواداران کمي از انتقادات بر سر اين موضوع را کم مي کند ولي  وقتي کسي مطمئن از جايگاه خود شد آيا بايد رفتارش عوض شود ؟ اين انتظار از کساني است که آمده اند تا به فوتبال ايران کمک کنند پس توقع بي جايي نيست . مثلثي که از نظر فني به فوتبال ايران کمک کرده است ، اميدواريم از نظر اخلاق هم دوباره در همان مسير اوليه خود قرار بگيرد و از حاشيه ها فاصله بگيرد .

حال به دو نکته مي رسيم ؛ اول اينکه رفتار ما چگونه بوده است که با ما اين چنين مي شود ؟ دوم اينکه چرا اجازه اين رفتار ها  را مي دهيم ؟

نظر شما