شناسهٔ خبر: 25212866 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

 جزئيات دوره‎‏هاي مشترک اعلام شد؛

برگزاري 10 دوره دکتري خارج از کشور با هزينه دانشجويان

تعداد 10 دوره مشترک ميان دانشگاههاي ايراني و خارجي به منظور پذيرش دانشجوي دکتري در سال 97 برگزار مي‏شود اما تمام هزينه‏ها بر عهده دانشجويان متقاضي است!

به گزارش خبرنگار مهر، براساس دفترچه انتخاب رشته آزمون ورودي دکتري (نيمه متمرکز) سال97 دو دانشگاه فردوسي مشهد و تبريز در مجموع 10 دوره مشترک با دانشگاههاي خارجي برگزار مي‎کنند.

اين در حالي است که تمامي هزينه‏هاي تحصيلي اين دوره‏هاي مشترک برعهده دانشجويان است.

دانشگاه فردوسي مشهد در کدرشته 2096 رشته مديريت دولتي گرايش رفتار سازماني با ظرفيت 6 نفر به صورت مشترک با دانشگاه ورشو لهستان دانشجوي دکتري مي‏پذيرد.

شرايط اختصاصي پذيرش دوره مشترک (Dual Degree) دکتري مديريت رفتار سازمان با دانشگاه ورشو لهستان اعلام شده است.

برگزاري دوره به صورت مشترک در دانشگاه فردوسي مشهد و دانشگاه ورشو طبق برنامه مصوب صورت مي‎گيرد. ارائه حداقل نمره 5.5 آزمون زبان IELTS (به نمرات بالاتر امتياز بيشتري تعلق مي‎گيرد) و انجام مصاحبه آزمون ورودي معرفي شدگان سازمان سنجش آموزش کشور به زبان انگليسي و با حضور نماينده دانشگاه ورشو از جمله اين شرايط اختصاصي است.

پرداخت هزينه‎هاي مربوط به ثبت‎نام و اقامت در دانشگاه ورشو توسط متقاضي بايد انجام گيرد. همچنين دانشگاه تبريز نيز 9 دوره مشترک با دانشگاه خاور نزديک (Near East) قبرس شمالي برگزار مي‎کند. کدرشته 1118 جغرافيا و برنامه ريزي شهري با ظرفيت 5 نفر، کدرشته 2743 آمار با ظرفيت 5 نفر، کدرشته 2973 رياضي کاربردي آناليز عددي با ظرفيت 5 نفر، کدرشته 3248 علوم کامپيوتر نظريه سيستمها با ظرفيت 5 نفر، کدرشته 3379 مهندسي برق مخابرات سيستم با ظرفيت 3 نفر، کدرشته 3451 مهندسي برق قدرت با ظرفيت 10 نفر، کدرشته 3548 مهندسي عمران سازه با ظرفيت 2 نفر، کدرشته 5327 فناوري توليد مثل در دامپزشکي با ظرفيت 2 نفر و کدرشته 5397 آموزش زبان انگليسي با ظرفيت 8 نفر جزئيات اين 9 دوره است.

دانشگاه تبريز نيز شرايط اختصاصي دوره مشترک را اعلام کرده است.

شرايط و ضوابط پذيرش دانشجو در دوره مشترک با دانشگاه خاور نزديک (Near East) به اين ترتيب است که طول دوره دکتري سه تا چهار سال بوده و دانشجويان براي نصف دوره در دانشگاه تبريز و بقيه دوره در دانشگاه خاور نزديک به تحصيل خواهند پرداخت.

کليه دروس به زبان فارسي و انگليسي توسط اساتيد مجرب داخلي و خارجي ارائه خواهند شد و همچنين رساله دانشجويان نيز به زبان فارسي و انگليسي تدوين خواهد شد. به دانشجوياني که دوره مشترک را طي کنند، مدرک مشترک دانشگاه تبريز و دانشگاه خاور نزديک کشور قبرس شمالي با ذکر گرايش مربوطه اعطا خواهد شد. قبولي در آزمون مصاحبه علمي، ارائه مدرک زبان انگليسي آزمون تافل (IBT) با حداقل نمره 60 يا مدرک آزمون تافل (PBT) با حداقل نمره 480 يا مدرک آزمون IELTS با حداقل نمره 5 از جمله شرايط پذيرش است.

شهريه دوره تحصيلي در مدت تحصيل در دانشگاه تبريز مطابق با شهريه دانشجويان نوبت دوم همان سال تحصيلي بوده و در مدت تحصيل در دانشگاه خاور نزديک قبرس شمالي برابر با شهريه آن دانشگاه خواهد بود. هزينه مسافرت، اقامت در قبرس شمالي، بيمه و ويزا به عهده دانشجويان خواهد بود.

داوطلب بايد حائز تمام شرايط مندرج در دفترچه راهنماي آزمون ورودي دوره دکتري نيمه متمرکز سال 1397 باشد و داوطلبان مرد از لحاظ قوانين و مقررات وظيفه عمومي منع قانوني براي ادامه تحصيل نداشته باشند.

دانشجويان جهت فراغت از تحصيل ملزم به حضور در دانشگاه تبريز خواهند بود و در تمام مدت تحصيل ملزم به رعايت قوانين، ضوابط و مقررات آموزشي، دانشجويي و انضباطي دانشگاه تبريز و دانشگاه خاور نزديک قبرس شمالي هستند.

اعطاي جايزه بزرگ شيخ بهايي به نوآوري‌هاي برتر در سال 98

معاون پژوهش و فناوري واحد علوم و تحقيقات از برگزاري رويداد جايزه بزرگ شيخ بهايي در سال 98 خبر داد و گفت: در اين رويداد به ايده‌هاي برتر، طرح‌هاي نوآورانه و نيز ايده‌هايي که به تجاري‌سازي بينجامد، جايزه اعطا مي‌شود.

به گزارش ايسنا، دکتر فاطمه عزيزآبادي فراهاني، در اولين گردهمايي انجمن‌هاي علمي واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد از آغاز به کار دبيرخانه اين رويداد خبر داد و افزود: اين رويداد در سه سطح فعاليت‌هاي دانشجويي در قالب انجمن‌هاي علمي، ادبي و هنري، فعاليت‌هاي باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و نيز فعاليت‌هايي که با اتکا به توان علمي و تحقيقاتي اعضاي هيئت علمي انجام مي‌شود، برگزار خواهد شد.

وي با بيان اينکه در اين رويداد از ايده‌ها، طرح‌ها و فناوري‌هاي جديد محصولات دانش‌بنيان خارج از دانشگاه نيز استقبال مي‌شود، خاطر نشان کرد: استقبال از ايده‌هاي خارج از دانشگاه در بخش پذيرش، داوري و اهداي جوايز باعث مي‌شود که رقابت‌هاي علمي با حداکثر ظرفيت خود محقق شود.عزيز آبادي يکي از زمينه‌هاي گسترش نشاط علمي در محيط دانشگاهي را شناسايي، توانمندسازي و معرفي ظرفيت‌هاي دانشجويي در قالب فعاليت‌هاي علمي و تخصصي دانست و به برنامه معاونت پژوهشي و فناوري واحد علوم و تحقيقات براي تقويت فعاليت‌هاي انجمن‌هاي علمي دانشجويي اشاره کرد.معاون پژوهش و فناوري واحد علوم و تحقيقات بر تجهيز و حمايت از انجمن‌هاي علمي تاکيد کرد و ادامه داد: بر پيشرو بودن انجمن‌هاي علمي در زمينه فعاليت‌هاي علمي و تخصصي باور داريم و اين انجمن‌ها را پيونددهنده جامعه و دانشگاه مي‌دانيم.

با حکم وزير علوم؛

سرپرست کميسيون ملي يونسکو در ايران منصوب شد

وزير علوم تحقيقات و فناوري با صدور حکمي «سرپرست کميسيون ملي يونسکو در ايران» را منصوب کرد.

به گزارش وزارت علوم، منصور غلامي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري با صدور حکمي حجت‏اله ايوبي را به سمت «سرپرست کميسيون ملي يونسکو در ايران» منصوب کرد.

حجت‌ا... ايوبي، متولد 1342 در شهرستان چالوس است. دکتراي علوم سياسي از دانشگاه ليون دو فرانسه دارد و داراي دو فوق ليسانس در رشته‏هاي علوم سياسي از فرانسه و معارف اسلامي و علوم سياسي از دانشگاه امام صادق(ع) مي‌باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما