شناسهٔ خبر: 25212594 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی در دیداررئیس‌جمهور تاتارستان:

رابطه ایران و تاتارستان ریشه در باورهای مشترک اسلامی دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار رستم مینیخانوف، رئیس‌جمهور تاتارستان در امور ادیان مذهبی با بیان اینکه ...

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار رستم مینیخانوف، رئیس‌جمهور تاتارستان در امور ادیان مذهبی با بیان اینکه رابطه جمهوری اسلامی ایران و مردم تاتارستان تنها منحصر به جغرافیا نیست، گفت: این رابطه ریشه در باورهای مشترک اسلامی دارد و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این روابط عمیق‌تر شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه آستان قدس رضوی یک مرکز فرهنگی بزرگ در جهان اسلام است، اظهار داشت: سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی(ع) می‌تواند ارتباط بخش‌های فرهنگی ایران و تاتارستان را برقرارکند.
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش درباره روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه، اظهار داشت: بدون تردید اراده رهبر معظم انقلاب و همه بخش‌های کشور گسترش روابط با جمهوری روسیه است و امیدواریم این روابط دوستانه گسترش بیشتری پیدا کند. امروز سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با همسایگان و کشورهای منطقه به ویژه روسیه و تاتارستان است.
وی همچنین به زمینه‌های گسترش روابط ایران و تاتارستان اشاره و خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در زمینه پذیرش دانشجو، اعطای فرصت مطالعاتی، گردشگری علمی و زیارت و همچنین ترجمه کتب نفیس همکاری‌های عمیقی داشته باشیم.
وی ادامه داد: ما امیدواریم با کمک دین اسلام جوان‌های خود را به گونه‌ای تربیت کنیم که تحت تأثیر فرهنگ غربی قرار نگیرند چرا که متأسفانه امروز جوانان و نوجوانان از فرهنگ و نمادهای غربی تأثیر می‌گیرند.
رستم مینیخانوف با تأکید بر نقش مهم دین اسلام در گسترش صلح و دوستی در جهان اظهار داشت: امیدواریم روابط ایران و تاتارستان به صورت ویژه گسترش پیدا کند.

امریکا به اسم مسیحیت به مردم ظلم می‌کند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امریکا و رژیم صهیونیستی به نام مسیحیت و یهودیت به مردم ظلم می‌کنند.
حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی در دیدار با اسقف اعظم مسیحیان تاتارستان در مرکز این جمهوری خود‌مختار گفت: داعش و القاعده به نام اسلام جنایت می‌کنند، امریکا و رژیم صهیونیستی هم به نام مسیحیت و یهودیت به مردم ظلم می‌کنند اما حقیقتاً نه داعش مسلمان، نه امریکا مسیحی و نه رژیم صهیونیستی یهودی هستند.
رئیسی بیان کرد: آنچه پهلوی‌‌‌ها در ایران، آتاتورک در ترکیه و کمونیست‌‌‌ها در شوروی سابق و تاتارستان دنبال می‌کردند، حذف خدا و معنویت از زندگی مردم بود. هیچ کدام موفق نشدند و دنباله‌روهای آنها نیز توفیقی نخواهند یافت. خدا در متن زندگی انسان‌هاست و اساس عالم، بر غلبه حقانیت است.
در ادامه این دیدار اسقف اعظم مسیحیان تاتارستان با تأکید بر اینکه ملت ایران و تاتارستان مردمانی دین‌مدار هستند، عنوان کرد: امروز سیاست اصلی رسانه‌های غربی، ایران و روسیه هراسی است و با این دسیسه تلاش دارند نفوذ و تأثیر کلام این دو کشور را در جهان محدود کنند.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از سیاست‌های امریکا برای حفظ جایگاه خود در جهان، ایجاد اختلاف و تفرقه میان ایران و روسیه است که باید در مقابل این توطئه هشیار باشیم و با رأفت و دوستی پیوند میان خود را تحکیم و روابط خود را تعمیق بخشیم.

راه مصونیت از آسیب‌های عصر «جهان شبکه‌‌ای‌»

حجت‌الاسلام‌ رئیسی در ادامه سفر خود به جمهوری تاتارستان در جمع دانشجویان دانشگاه فدرال قازان، اظهار داشت: در آغاز قرن گذشته کمونیسم که ریشه آن در غرب بود و به شرق مهاجرت کرد، با جلوه دین‌ستیز خود در جمهوری‌های شوروی سابق از جمله تاتارستان پیاده شد اما نتوانست عمر خود را به یک قرن برساند.
تولیت آستان قدس رضوی به تشریح ویژگی‌های دوره «جهان شبکه‌ای‌» پرداخت و گفت: این دوره به دنبال عبور از هویت‌ها، خرده فرهنگ‌ها، ملیت‌‌‌ها و حتی حکمرانی درون سرزمینی است و تلاش می‎کند با تکیه بر فضای سایبری، حاکمیت فراملی را بر ملت‌‌‌ها حاکم کند.
وی با تأکید بر اینکه امروز ما باید با اندیشه و همت بلند، جایگاه خود را در این دوره ترسیم کنیم و به‌جای کنشگر منفعل، یک بازیگر فعال باشیم، تصریح کرد: امپراطوری‌های اقتصادی جهان علاوه بر پروژه شبکه‌سازی‌های مجازی، به دنبال هویت زدایی از ملت‌های منطقه هستند و به تصویر کشیدن خشونت لجام‌گسیخته به اسم دین اسلام توسط داعش در همین راستاست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی خاطر‌نشان کرد: راه مصونیت از آسیب‌های عصر «جهان شبکه‌‌ای‌» بازگشت به داشته‌های تمدنی خودمان است، باید با تدبیر در مقابل تهاجم همه‌جانبه فرهنگی غرب بایستیم و توجه به معنویت را در جهان گسترش دهیم.
وی افزود: باید برای دوری از معایب عصر «جهان شبکه‌ای‌» با گفت‌وگوی بین صاحبان اندیشه در دانشگاه‌‌‌ها و مراکز علمی دو کشور و تشکیل جغرافیای فرهنگی و علمی بر پایه فرهنگ دینی، از ملت‌هایمان صیانت کنیم.
وی با بیان اینکه حرم مطهر حضرت رضا(ع) فضایی معنوی برای جبران خلأهای امروز انسان‌‌ها نه تنها برای شیعیان بلکه برای همه دوستداران اهل بیت(ع) خلق کرده است، گفت: آستان قدس رضوی به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه مردم نهاد دینی در جهان اسلام مسئولیت توسعه فرهنگ، معارف، علم و حتی سلامت و محرومیت‌زدایی را از سوی واقفین در طول سالیان متمادی بر عهده داشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما