شناسهٔ خبر: 25211962 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

5 مجتمع فرهنگی در شهرستان ری احداث می شود

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، سید محمد موسوی با اشاره به مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که

صاحب‌خبر - به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، سید محمد موسوی با اشاره به مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که هفته گذشته با حضور استاندار در شهرری برگزار شد، اظهار کرد: این مجتمع های فرهنگی و هنری با همکاری شهرداری ها و استانداری احداث می شوند.
وی تصریح کرد: همچنین تعمیر و تجهیز کتابخانه های رازی و امام خمینی (ره) شهرری و تغییر کاربری برخی از ساختمان ها و مدارس روستا ها به کتابخانه و مرکز فرهنگی از دیگر مصوبات این شورا محسوب می شوند.
وی افزود: ساخت سالن های چند منظوره در روستاهای فاقد دهیاری جهت استفاده برنامه های فرهنگی، هنری، ورزشی و جشن ها ،احداث هنرستان هنرهای زیبا و همچنین تعمیر و توسعه مجتمع فرهنگی و هنری ابوالفتوح رازی به عنوان سالن سینمایی و تئاتر شهر از دیگر برنامه های این شورا است.
موسوی با اشاره به اینکه مصوبات زیادی در سفر استاندار تهران به شهرستان ری به بخش فرهنگ اختصاص یافت، گفت: امیدواریم این مصوبات با پیگیری‌های خبرنگاران فعال و پویای شهرری به سرانجام برسد.
وی ادامه داد: جشنواره سراسری پوستر و کاریکاتور با موضوع حمایت از کالای ایرانی، جشنواره شوق انتظار با موضوع بهترین آذین بندی جشن های نیمه شعبان، نشست ماهیانه با هنرمندان در بخش های تابعه شهرستان ری، نمایشگاه قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان در باقر شهر، جشن بزرگ هنرمندان در خانه سالمندان کهریزک به مناسبت جشن عید سعید فطر از دیگر فعالیت های فرهنگی به شمار می رود که امسال اجرا می شود.
وی ادامه داد: نمایشگاه های هنری، اجراهای تئاتر،حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد و موسسات قرآنی، نمایشگاه های کتاب در بخش های تابعه شهرستان ری با تخفیف 50 درصد و اهدای کتاب به نهاد های مختلف از دیگر برنامه های جاری است.
وی با اشارره به اینکه شهرستان ری سه سال متوالی به عنوان نامزد پایتخت کتاب ایران معرفی شده است، یادآور شد: توسعه فعالیت های کتابخوانی، انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه کتاب با سازمان ها و نهاد های خصوصی و دولتی، همایش با موضوع کتابخوانی ویژه دهیاران و تخفیف مجازات برای زندانیان فعال در زمینه کتاب و کتابخوانی، از جمله برنامه هایی است که برای کسب مقام پایتختی کتاب ایران به شهرری اجرا می شود.
موسوی یادآور شد: برگزاری نشست های تخصصی پیشگیری از اعتیاد و طلاق ویژه دانش آموزان و والدین آنان و برپایی نمایشگاه پوستر با موضوعات سبک زندگی ایرانی و اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب در مدارس با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار این اداره قرار دارد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از 860 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
6003
انتهای پیام

نظر شما