شناسهٔ خبر: 25211389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

آمریکا در طول تاریخ به تعهدات بین المللی پایبند نبوده است

امام جمعه نکا با بیان این که دشمنی آمریکایی ها با ملت ایران ریشه تاریخی دارد، گفت: در چهار دهه اخیر آمریکای جنایت کار همه توان خود را برای ضربه زدن به ملت ایران به کار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، امام جمعه نکا، امروز در نشستی بصیرتی که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی برگزار شد با گرامیداشت سالروز واقعه طبس گفت: در آن حادثه بزرگ، لشکریان غیبی خداوند بر نیروهای متجاوز آمریکایی چیره شدند و حقانیت انقلاب اسلامی ایران اثبات شد.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: این امداد غیبی خداوند برای دفاع از ملت و انقلاب اسلامی ایران بود که طوری این مسأله صورت گرفت که همه آن نیروها مجبور به فرار شدند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که آمریکا بعد از آن که از طریق تحریم ها نتوانست به ایران ضربه بزند، حمله نظامی را در دستور کار قرار داد، گفت: اما امداد الهی موجب خنثی شدن این توطئه آمریکایی ها در کشورمان شد.

مسئول مدرسه علمیه نکا افزود: با توجه به این حادثه و با توجه به آیات قرآن و روایات متعدد، می توان نتیجه گرفت که اگر ملتی برای رضای خدا و احیای دین و مکتب قیام کنند، خداوند آنان را پشیبانی و حمایت خواهد کرد.

امام جمعه نکا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دشمنی آمریکایی ها با ملت ایران ریشه تاریخی دارد، خاطرنشان کرد: در چهار دهه اخیر آمریکای جنایت کار همه توان خود را برای ضربه زدن به ملت ایران به کار گرفته است.

امام جمعه نکا، ملت بزرگ ایران را ملتی با بصیرت و شجاع در صحنه ها و عرصه های مختلف این انقلاب معرفی کرد و گفت: این ملت ثابت کرد در برابر ظلم و استکبار مقتدرانه خواهد ایستاد و از منافع کشور دفاع و پشتیبانی می کند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که هیچ قدرتی نمی تواند در برابر عزت و اقتدار این ملت قد علم کند، تصریح کرد: ملت با بصیرت و هوشیار ایران اسلامی، سید الشهدا را الگوی خود می داند و به همین دلیل هیچ گاه در برابر ظالمان و زورگویان عالم سر تعظیم فرود نخواهد آورد.

امام جمعه نکا با اشاره به این که ملت بزرگ ایران حدود چهار دهه است در برابر ظالمان عالم ایستاده و از نظام و انقلاب دفاع می کند، گفت: یکی از مهم ترین دلایل دشمنی غرب با ملت ایران، ایستادگی این مردم در برابر زیاده خواهی ها و ظلم دنیای استکبار است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این ملت با بصیرت هیچ گاه فریب توطئه های دشمنان را نخورده اند و همواره بر حفظ آرمان های انقلاب تأکید داشته اند، افزود: ملت ایران اسلامی در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب همواره ثابت قدم هستند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که آمریکا، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بزرگترین سد در برابر هجمه ها و توطئه های خود در جهان می داند، تصریح کرد: به همین دلیل همه تلاش آمریکایی ها از میان برداشتن جمهوری اسلامی و منزوی کردن آن در جهان است.

امام جمعه نکا با اشاره به این که آمریکا کشوری دروغگو و حیله گر است و در طول تاریخ نیز به هیچ یک از تعهدات بین المللی پایبند نبوده است، خاطرنشان کرد: برجام نتیجه ذات دروغین آمریکایی ها است که به این وضع دچار شده است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که دیگر دوران تحمیل اراده بر ایران گذشت و کشور مقتدرمان همه تلاش‌ها و فتنه‌های آمریکایی‌ها و عوامل آنها را در منطقه رصد می کند، خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کشوری مقتدر و اثرگذار در جهان تبدیل شده است.  

نظر شما