شناسهٔ خبر: 25210795 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازدید نخست‌وزیر عراق از سد موصل +عکس

نخست‌وزیر عراق امروز پس از ورود به استان نینوی، با تعدادی از فرماندهان نظامی این استان دیدار کرده و از سد موصل بازدید به عمل آورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر نخست‎وزیری عراق امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حیدر العبادی وارد استان نینوی به مرکزیت موصل شد.

در این بیانیه آمده است که فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پس از ورود به نینوی با تعدادی از مسئولان نظامی آن از جمله «نجم الجبوری» فرمانده عملیات نینوی دیدار کرده است.

دفتر نخست وزیری عراق افزود: حیدر العبادی در سفر امروز خود به نینوی، از سد موصل هم بازدید کرده است تا از نزدیک در جریان آسیب دیدگی سد موصل به دست داعش قرار بگیرد.

پیشتر حیدر العبادی اعلام کرده بود که درصد خطر سد موصل «بسیار اندک» است، اما با توجه به اهمیت بالای این سد، باید تعمیرات لازم هر چه زودتر صورت بگیرد.

این دومین باری است که فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پس از آزادسازی موصل از این شهر بازدید می‌کند. نخست‌وزیر عراق یک بار نیز برای اعلام آزادسازی موصل از اشغال داعش، به این شهر سفر کرده بود.

او روز هجدهم تیرماه سال گذشته میلادی به شهر موصل (در 450 کیلومتری شمال بغداد) رفته بود و از آنجا رسما پیروزی بر گروه تروریستی داعش را بعد از 37 ماه جنگ، به ملت عراق تبریک گفته بود.

انتهای پیام/ص

نظر شما