شناسهٔ خبر: 25210597 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار منابع پزشکي فلسطين در خصوص کمبود دارو و تجهيزات پزشکي در نوار غزه

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري شين هوا، مقامات فلسطيني روز چهارشنبه اعلام کردند بيمارستان ها در نوار غزه با کمبود دارو و امکانات پزشکي مواجه هستند.
يک منبع پزشکي فلسطين هشدار داد با توجه به افزايش تعداد افرادي که بر اثر حمله نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي در حين تظاهرات گسترده در غزه مجروح شده اند، بيمارستان ها در اين منطقه از کمبود دارو و امکانات پزشکي رنج مي برند.
عبدالطيف الحاج، مدير بيمارستان هاي وابسته به وزارت بهداشت غزه در مصاحبه با خبرگزاري شين هوا گفت: با توجه به افزايش تعداد مجروحاني که در بيمارستان هاي غزه پذيرش شده اند، طي چند روز آينده دارو در اين بيمارستان ها کمياب خواهد شد.
وي اعلام کرد، وزارت بهداشت غزه براي تامين دارو و امکانات پزشکي براي بيمارستان هاي دولتي در نوار غزه، چندين درخواست براي سازمان هاي بين المللي ارسال کرده است. از سال 2007 ميلادي تاکنون که اسرائيل نوار غزه را به محاصره خود درآورده است بيمارستان هاي اين منطقه با کمبود امکانات پزشکي، تجهيزات و برق مواجه بوده اند.
از زماني که تظاهرات ضد اسرائيلي در تاريخ سي ام مارس امسال در نوار غزه و پنج منطقه هم مرز با اسرائيل آغاز شد تاکنون هزاران فلسطيني در اين تظاهرات شرکت کرده اند.­ پس از هفتادمين سالگرد اعلام استقلال اسرائيل، اين تظاهرات شش هفته اي با عنوان «تظاهرات بزرگ بازگشت» در نوار غزه آغاز شد و پيش بيني مي شود که تا 15 مه نيز ادامه داشته باشد. فلسطينيان از اين حادثه به عنوان روز نکبت يا «روز بلا» ياد مي کنند.
وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد، از زمان آغاز اين تظاهرات تاکنون 39 فلسطيني به شهادت رسيده اند و بيش از پنج هزار تن ديگر نيز مجروح شده اند. به گفته مقامات وزارت بهداشت غزه، تعداد يک هزار و 500 فلسطيني در اين درگيري ها هدف گلوله جنگي قرار گرفته اند که حال 138 تن از آنان وخيم است و اين درحالي است که 17 تن از فلسطينيان نيز دچار نقص عضو شده اند.
از زمان درگيري ها ميان فلسطينيان و ارتش اسرائيل تاکنون، هفت بيمارستان دولتي از مجموع 12 بيمارستان غزه، بيماراني را که با وضع فوق العاده مواجه بوده اند، پذيرش کرده اند. الحاج گفت، اين هفت بيمارستان همچنان تلاش مي کنند با وجود کمبود منابع انساني و امکانات جهت اتاق عمل، مجروحان فلسطيني را مداوا کنند.
وي گفت: هر هفته اين هفت بيمارستان حدود يک هزار مجروحي را پذيرش مي کنند که وضع آنها اضطراري است. اين مقام فلسطيني تاکيد کرد با اين وضعي که ايجاد شده است و به مدت چندين هفته نيز ادامه خواهد داشت، بيمارستان هاي دولتي در نوار غزه ديگر نمي توانند خدمات پزشکي را براي مجروحان فراهم کنند.

نظر شما