شناسهٔ خبر: 25210026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روضه موسی بن جعفر از نذر هایی که زیاد در حرم مطهر رضوى خوانده می شود

نذر روضه باب الحوائج از نذر‌هایی است که در زیاد حرم امام هشتم خوانده میشود و بیشتر مردم برای وا شدن حاجات خود روضه امام موسی بن جعفر (ع) را نذر می کنند.

صاحب‌خبر -
روضه موسی بن جعفر از نذر هایی که زیاد در حرم مطهر رضوى خوانده می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ در رواق دارالولایه نشستم و به روضه گوش میدهم خانمى به سمت روضه خوان میاید و میگوید: حاج آقا لطفا یک روضه موسی بن جعفر برایم بخوانید؟!

میروم به دنبال خانم و سوال میکنم؛ چرا الان از حاج آقا خواستین روضه موسی بن جعفر برایتان بخواند؟

خانم مشهدی گفت:، چون هر گاه مشکلی براین پیش می آید و هرحاجتى دارم که می خواهم برآورده شود روضه  موسی بن جعفر را نذر می کنم .

خانم علیزاده هم یکى دیگر از کسانی بود که روضه موسی بن جعفر را برای خواندن درخواست کرد و گفت:، چون امام موسی بن جعفر حاجت دهنده و باب الحوائج هستند دعا همه برآورده میکند ما به دعا‌های امامان نیاز داریم من نذر کردم و خیلی حاجت گرفتم.

محترم خانم مجاوره و بچه‌های خودش بیمه باب الحوائج کرده و از اعتقادی میگه که با زندگیش عجین شده؛ بچه هام بیمه موسی بن جعفر کردم چهارشنبه‌ها که میام حرم همینطور برای نیت قلبی خودم یک روضه موسی بن جعفر میدم بخونن، چون مذهب و دین ما جعفرى هست.

وى افزود: خودم شخصا هر حاجتى داشتم هروقت گفتم یا موسی بن جعفر یا امام رضا صد در صد برآورده شده.

یدالله گزمه یکى از روضه خوان‌های حرم مطهر رضوى در این باره می گوید: من نزدیک به ٣٠ سال است که روضه خوان و ذاکر اهل بیت هستم و تا به امروز هرچى که دارم از همین توسل به اهل بیت هست من حدود ١٤ سال است که کفشدار امام رضا و ٢ سال است که داخل حرم روضه خوان هستم.

وى در پاسخ به این سوال که روزی چندبار خانم‌ها میخواهند که روضه حضرت موسی بن جعفر را بخوانند افزود: در محضر امام هشتم بیشترین توسل به حضرت موسی بن جعفر میشود، چون در خانه امام رضا هستیم و حضرت عنایت ویژه‌ای به پدر بزرگوارشان دارند حوائج زائران برآورده به خیر میکند وقتی دل بشکند و نگاه امام مهربانی‌ها شامل حال بشود اون گره مشکل را باز میکند و حوائج را روا میکند و خیلی‌ها سفر کاظمین و کربلا از در خانه امام رضا گرفته اند.


توسل به شما نذریست که آرامش جان است یا موسی بن جعفر (ع)


احمد تقوى کارشناس مذهبی بخش انگلیسی زبان حرم امام رضا (ع) در رابطه با اینکه امام موسی کاظم نه نت‌ها برای شیعیان بلکه برای اهل تسنن هم باب الحوائج هستند گفت: جایگاهى که امام هفتم برای امام رضا دارند و جایگاهى که در روایات هست که امام باب الحوائج هستند به صورتى که اهل تسنن به کاظمین میرفتن و حاجات خود را از امام بزرگوار در خواست میکردند.

وى افزود: مردم نذرى میکنن که برایشان ارزش زیادی دارد و منفعت خود را در آن میبینند یکى از نذر‌ها میتواند در واقع ذکر مصیبت اهل بیت باشد که خود در واقع مصیبت اهل بیت و ترویج شعاعر اهل بیت این‌ها چیزی است که در دین اسلام و در مذهب ما وارد شده و خیلی اهمیت دارد و چه عمل زیبایی هست که یک نفر نذر کند که حاجت روا شود و حتى نذر هم نداشته است و فقط برای رسیدن به ثواب اینکار را بکند، این‌ها عمل پسندیده شده است و به انجامش سفارش شده ایم.


معمولا وقتی میخواهند امام رضا قسم بدهند یا به پدر بزرگوار یا به فرزندشان قسم میدهند، پس‌ای آقای مهربانی‌ها خیر دنیا و آخرتمان به گوشه چشمى از شما محتاج است.

انتهای پیام//ا. آ.

گزارشگر اکرم آهوئی

نظر شما