شناسهٔ خبر: 25209909 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم| تجمع نانوایان قم در اعتراض به افت کیفیت آرد و عدم افزایش حقوق در ۷ سال اخیر

R7854/P4001/S6,62/CT11

جمعی از نانوایان استان قم با تجمع در برابر استانداری نسبت به افت کیفیت آرد و عدم افزایش در نرخ حقوق اعتراض کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جمعی از نانوایان استان قم در اعتراض به شرایط سخت‌کاری وعدم افزایش نرخ حقوق در هفت‌ساله گذشته در مقابل استانداری قم تجمع کردند. افزایش فزاینده و بی‌ضابطه نانوایی‌های آزاد پز در استان قم، کیفیت پایین آرد و  عدم افزایش نرخ حقوق در هفت‌ساله گذشته از محورهای مهم این تجمع اعتراضی در مقابل استانداری قم بود.

افزایش و چند برابر شدن تعرفه و عوارض گاز،برق و آب در هفت‌ساله گذشته در کنار عدم افزایش دستمزد کارگران نانوایی یکی از مطالبه‌های مهم این افراد از استاندار قم برای رسیدگی بود.

یکی از نانواهای استان قم در این تجمع با انتقاد از افزایش بی‌رویه واحدهای تولید نان در استان قم، اظهار داشت: افزایش روزافزون واحدهای تولید نان در قم سبب شده تا اکثریت این واحدها در آستانه ورشکستی و تعطیلی کامل قرار گیرند. کیفیت آرد نانوایی‌ها در ماه‌های اخیر به‌شدت نامناسب شده است، مشکلات و حساسیت‌های پوستی فروانی برای کارکنان نانوایی‌های استان به دلیل کیفیت نامناسب آرد ایجادشده است.

تورم بالا در سطح جامعه و عدم افزایش نرخ حقوق کارگران واحدهای تولید نان استان قم در هفت سال اخیر ازجمله مهم‌ترین گلایه‌های این کارگران در تجمع اعتراضی امروز بود.

یکی دیگر از کارگران نانوایی استان قم با اشاره به عدم افزایش نرخ حقوق کارگران نانوایی در هفت‌ساله تأکید کرد: در سال‌های اخیر همواره بر نرخ تورم در جامعه افزوده‌شده و امروز هیچ‌چیزی در جامعه در همان قیمت و نرخ هفت سال قبل وجود ندارد درحالی‌که حقوق کارگران نانوایی در این هفت سال هیچ‌گونه افزایشی پیدا نکرده و هزینه‌های جانبی نیز بر آن‌ها تحمیل‌شده است.

وی تصریح کرد: ادعای کاهش نسبت سبوس‌گیری آرد استان از 15 به 12 درصد ادعای پوچ است چراکه هیچ اثری از این میزان کاهش سبوس در آرد تحویلی به نانوایی‌های استان مشاهده نمی‌شود. بزرگ‌ترین درد و مشکل این کارگران عدم پاسخگویی مسئولان در برابر مطالبه‌های و خواسته‌های چندین ساله است.

انتهای پیام/

نظر شما