شناسهٔ خبر: 25209337 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لزوم ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان‌ داخلی برای حمایت از کالای ایرانی

نمایندگان شورای استان تهران ارائه تسهیلات به تولید‌کنندگان داخلی را از جمله الزامات حمایت از کالای ایرانی دانستند.

صاحب‌خبر -

لزوم ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان‌ داخلی برای حمایت از کالای ایرانیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ششمین جلسه شورای استان تهران الهام فخاری عضو شورا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شعار امسال، موضوع حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار جلسه قرار داد و پس از آن اعضای شورای استان تهران پیشنهاداتی برای تحقق حمایت از کالای ایرانی ارائه کردند.

مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه با تاکید بر اهمیت این موضوع گفت: در جلسه قبل شورای عالی استان‌ها مصوبه‌هایی تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی داشتیم. طبق این مصوبه، از شورای شهرها در رده‌های مختلف و شهرداری‌ها درخواست شد تا تمام نیازهای خود را با استفاده از کالای داخلی تامین کنند.

وی افزود: نحوه اجرایی شدن این مصوبه بر اساس گزارش عملکرد در بازه‌های زمانی مشخص رصد خواهد شد.

صفری نماینده شهرستان ملار‌د در شورای استان تهران با بیان اینکه قیمت کالاهای ایرانی نباید از نمونه‌های مشابه خارجی بیشتر باشد، گفت: برای رسیدن به این مهم باید تمهیداتی برای سرمایه‌گذار لحاظ و از بازار تولید و مصرف حمایت شود.

در ادامه کبیری عضو شورای استان تهران افزود: باید منطقه آزاد ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم و تسهیلاتی از قبیل آب، برق  و گاز را با تخفیفات ویژه در اختیار آن‌ها بگذاریم.

درخشان نماینده مردم شهریار در شورای استان تهران گفت: تا زمانی که به مدیریت یکپارچه شهری، نرسیم این شعارها محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه شاید با بالا بردن قیمت واردات اقدام به فروش کالای ایرانی شود، افزود: اما این روش‌ها پایدار نخواهد بود و ما به عنوان نماینده مردم باید نظرات مردم را انتقال دهیم.

نصیر‌ی عضو دیگر شورای استان تهران با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی پاسداری از اقتصاد ملی است، گفت: استفاده از راهکارهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی توسط آموزش و پرورش، مطبوعات و صدا و سیما برای حمایت از کالاهای ایرانی با میزان اشتغال بالا،‌ حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان داخلی، نامگذاری یک روز از سال تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی و رفع مشکلات مالیاتی و بیمه‌ای تولید کنند‌گان برای رسیدن به این مهم ضروری است.

خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران و نماینده مردم ری در شورای استان تهران با بیان اینکه برای تحقق شعار سال اقداماتی از قبیل اصلاح قوانین فر‌ادستی و قانونگذاری جدید گفت: باید به عنوان شورای شهرستان جلساتی را بین تولید کنند‌گان و ‌مسئولانی از قبیل شهرداری‌ها، بیمه و دارایی تشکیل دهیم و در آن جلسات بدون وجود احساسات کاذب در جهت ارائه راه‌حل‌هایی برای حمایت از کالای ایرانی گام بر‌داریم.

وی افزود: باید با اکران فیلم، تئاتر و کلیپ‌های مخصوص فرهنگسازی لازم در جامعه صورت گیرد و مردم بدانند که هر کالایی که در جامعه تولید می‌شود کمک شایانی به اشتغال می‌کند.

نقیبی نماینده شهرستان دماوند در شورای استان تهران با تاکید بر اینکه به علت بارش‌های اخیر محصولات کشاورزی آسیب دیده‌اند، گفت: آفت سرمازدگی به جان محصولات منطقه افتاده است و نه تنها محصولات منطقه از بین رفته است، بلکه درختانی خشک شده‌اند و کشاورزان این منطقه بیمه نیستند و تسهیلات ویژه‌ای ندارند، آن‌ها مجبور به اخذ وام‌ از بانک‌ها شده‌اند.

قانبیلی بیان کرد: نباید فقط به تولیدات صنعتی توجه کنیم  و صنایع دستی نیز جزء تولیدات ملی محسوب می‌شوند.

عظیمی عضو دیگر شورای استان تهران تصریح کرد: با خرید ماشین داخلی جانمان را کف دستمان گرفتیم و کشته‌شدگان بر اثر کیفیت پایین خودروهای داخلی مبین این موضوع است؛ در حال حاضر از خرید خودرو داخلی بسیار ناراضی هستیم، اما امیدواریم با ایجاد رقابت بین خودروسازها‌ تولیدات خودرو با کیفیت بهتری انجام گیرد.

انتهای پیام/

حمایت از کالای ایرانی رویکرد شورای استان تهران

نظر شما