شناسهٔ خبر: 25208965 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

بررسی بهترین مثلث های تهاجمی جهان

منشا، علیپور و فرشاد بالاتر از لستر و رم و دورتموند!

مثلث طلایی پرسپولیسی ها با به ثمر رساندن 38 گل در فصل 18-2017 موفق شد بالاتر از مثلث گلزنی تیم هایی مانند آ اس رم، بورسیا دورتموند، لسترسیتی و آژاکس آمستردام قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، علی علیپور، فرشاد احمدزاده و گادوین منشا یکی از مهمترین ترکیب های هجومی پرسپولیس در سال های اخیر به شمار می آید. ترکیبی که با شمارش گل های به ثمر رسیده توانستند در رده یکصد و بیست و نهم دنیا قرار بگیرد. این اتفاق در حالی افتاد که مهدی طارمی بهترین گلزن سال های اخیر پرسپولیسی ها از این تیم کوچ کرد و شاید گمان نمی رفت تغییر و تحول ایجاد شده پرسپولیس را باز هم به همان شرایط قبل برساند. اما این فرضیه اصلا صحیح نبود چرا که جایگزینی علی علیپور یک آقای گل دیگر برای پرسپولیسی ها به همراه آورد. مهاجم مازنی سرخ پوشان که فصل قبل به عنوان رزرو و مکمل طارمی آقای گل پا به میدان می گذاشت در این فصل بار هجومی تیم برانکو را به دوش کشید و البته توانست گل های فراوانی نیز به ثمر برساند.

 


38 گل از مثلث طلایی سرخ ها


مطابق با آنچه در این فصل اتفاق افتاد بازیکنان حاضر در مثلث طلایی پرسپولیس موفق شدند تعداد 38 گل به ثمر برسانند. گل هایی که در مجموع بازی های این تیم در لیگ هفدهم، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رسید. علی علیپور به عنوان مهاجم اصلی این تیم توانست 23 بار گلزنی کند. دو مکمل این مهاجم یعنی فرشاد احمدزاده و گادوین منشا نیز توانستند 15 بار گلزنی کنند. این تعداد گل توسط این سه بازیکن در حالی به ثمر رسید که شاگردان برانکو در سه جامی که در فصل 2018 – 2017 حضور داشتند توانستند 58 گل به ثمر برسانند. عملکرد این سه بازیکن گلزن باعث شد تا پرسپولیس موفق شود در رده 129 دنیا قرار بگیرد.

 

 


ذوب آهن نزدیک ترین ایرانی به پرسپولیس


نزدیک ترین رقیب ایرانی به پرسپولیسی ها در لیست موثرترین مثلث گلزنی در مجموع تیم های دنیا، باید به ذوب آهن اصفهان اشاره کرد. سه بازیکن هجومی ذوبی ها یعنی مرتضی تبریزی، استنلی کی روش و سیدمحمدرضا حسینی توانستند در سه لیگ برتر و حذفی و آسیا، 34 بار گلزنی کنند. این عدد در حالی به دست می آید که کل گلهای ذوب آهن در مجموع بازی ها در این سه جام، 53 بار دروازه حریفان را باز کرد. در میان بازیکنان سبزپوش مرتضی تبریزی بیشترین سهم را با 19 گل دارد و پس از او کی روش 8 گل و حسینی نیز 7 گل به ثمر رساندند. ذوبی ها در رده 205 دنیا قرار گرفتند.

 

 

سپاهان در رتبه 591 و استقلال روی پله 641


پس از دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن که در رده های 129 و 205 قرار گرفتند فاصله دیگر تیم های ایرانی با صدر جدول بسیار دورتر می شود. نارنجی پوشان سایپا نزدیکترین تیم به پرسپولیس و ذوب آهن هستند. مثلث گلزنی این تیم متشکل از مهدی ترابی (9گل)، محمد عباس‌زاده (7 گل) و علی قلی زاده(6 گل) توانستند 22 گل به ثمر برسانند و در رده 560 دنیا قرار بگیرند.

 

 

سپاهانی ها دیگر تیم ایرانی این لیست هستند. آنها نیز در یک فصل اخیر 21 گل توسط مثلث هجومی خود به ثمر رساندند که ساسان انصاری با 11 گل، جلال علیمحمدی با 7 گل و مهدی شریفی با 3 گل به عنوان سه بازیکن اصلی در امر گلزنی برای این تیم نام خود را به ثبت رساندند.

 

 

استقلالی ها نیز یکی از مهمترین تیم های ایرانی این لیست هستند. آبی پوشان در یک سال اخیر 21 گل را توسط سه بازیکن گلزن و به عبارتی مثلث هجومی خود به ثمر رساندند و در رده 641 دنیا قرار گرفتند. علی قربانی با 9 گل، مامه تیام با 6 گل و فرشید اسماعیلی با 6 گل بازیکنان این مثلث را تشکیل می دهند.

 

 


لستر، دورتموند، آژاکس و آ اس رم پایین تر از سرخ پوشان


عملکرد خط آتش پرسپولیسی ها به گونه ای بود که در آمار کلی بالاتر از بسیاری از تیم های بزرگ دنیا قرار بگیرد. از جمله تیم های مطرح دنیای فوتبال، نزدیک ترین تیم به پرسپولیسی ها، لسترسیتی انگلیس است. تیمی که در رده 132 دنیا قرار دارد. آنها نیز با مثلث هجومی خود یعنی ریاض محرز، جیمی واردی و شینجی اوکازاکی توانستند 38 گل به ثمر برسانند که در این میان واردی به تنهایی موفق شد 20 گل وارد دروازه حریفان کند.

از جمله تیم های مهم دیگری که پایین تر از پرسپولیسی ها قرار دارند می توان به بورسیادورتموند آلمان، آژاکس آمستردام و آ اس رم ایتالیا اشاره کرد که مثلث هجومی دو تیم ابتدایی توانستند 38 بار گلزنی کنند و رمی ها نیز با ادین ژکو، پروتی و الشراوی موفق شدند 37 بار دروازه رقبای خود را باز کنند.

 


لیورپول با اقتدار در صدر

به غیر از آماری که مربوط به تیم های ایرانی است بررسی تیم های صدرنشین در این لیست را می توان هیجان انگیزترین قسمت آن دانست. جایی که شاگردان یورگن کلوب در لیورپول با اقتدار بر صدر جدول تکیه زده اند. مثلث اعجاب انگیز محمد صلاح، روبرتو فیرمینو و سادیو مانه در مجموع موفق شدند 88 گل از 125 گل بندرنشینان را در یک سال اخیر به ثمر برسانند و در این میان محمد صلاح مصری با به ثمر رساندن 43 گل بار اصلی تهاجمی این تیم را به دوش کشید.

پس از لیورپولی ها، تیم های پاریس سن ژرمن فرانسه و بارسلونا اسپانیا قرار دارند. پاریسی ها در یک فصل اخیر موفق شدند 155 گل به ثمر برسانند که در این میان مثلث نیمار، کاوانی و امباپه توانستند 86 گل را به ثمر برسانند. در طرف دیگر بارسایی ها نیز در بازی هایی که در این فصل به میدان رفتند توانستند 117 گل به ثمر برسانند که در این میان حاصل گروه مسی و سوارز و پائولینیو 77 گل بود.

مثلث هجومی تیم های بوریرام تایلند با 74 گل، شانگهای اس آی پی جی چین با 72 گل، بانکوک یونایتد تایلند با 72 گل، تاتنهام انگلیس با 69 گل، منچستر سیتی انگلیس با 68 گل، رئال مادرید با 66 گل و لاتزیو ایتالیا با 65 گل در رده های چهارم تا دهم این لیست حضور دارند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما