شناسهٔ خبر: 25208614 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زنجان|سامانه مداخله در طلاق در ۱۰ استان راه‌اندازی می‌شود

R41375/P1494/S6,59/CT11

معاون سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه نیمی از طلاق‌ها در ۵ سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد گفت: سامانه مداخله در طلاق در ۱۰ استان راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم‌ از زنجان، حبیب‌الله مسعودی فرید ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بهزیستی فراتر از وظیفه خود در حوزه مددکاری عمل کرده است.

وی در بخش نخست صحبت هایش به موضوع کودک‌آزاری اشاره کرد و افزود: کودک‌آزاری یک جرم عمومی محسوب می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه کودک آزاری انواع مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: کودک آزاری از نوع جنسی، روانی و غفلت در جامعه وجود دارد‌.

وی به پیشگیری در حوزه کودک آزاری تاکید کرد و گفت: اگر به پیشگیری توجه کنیم می‌تواند در کاهش آمار کودک‌ آزاری موثر باشد.

فرید از دایر بودن 347 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور خبر داد و گفت: امروزه تمام شهرهای بالای 50 هزار نفر از اورژانس اجتماعی برخوردار هستند.

وی به جلسات شورای اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: جلسات شورای اجتماعی کشور بعد از حضور آقای رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار می‌شود و در تمام جلسات آقای وزیر حضور داشته‌اند.

وی با بیان اینکه 50 درصد از طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی رخ می‌دهد، گفت: سامانه‌ خوبی در خراسان رضوی سال گذشته راه‌اندازی شد و بعد از موفق بودن آن طرح تصمیم گرفتیم در 10 استان نخست کشور در آمار طلاق این سامانه را راه‌اندازی کنیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در این سامانه زوج‌ها قبل از طلاق به این سامانه مراجعه می‌کنند و علل اختلاف خود را بیان می‌کنند و کارشناسان بهزیستی به این زوج‌ها کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ربا اه‌اندازی سامانه مداخله در طلاق در خراسان حداقل 24 درصد از اختلافات با این طرح منجر به سازش زوجین شد گفت: این نرم‌افزار در استانهای گیلان، مازندران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، مرکزی، تهران، البرز و کرمانشاه که بیشترین آمار طلاق را دارند راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ ع

نظر شما