شناسهٔ خبر: 25208212 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

خدا ملت ایران را در واقعه طبس یاری کرد

بیرجند - ایرنا - قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خدا ملت ایران را در واقعه طبس یاری کرد گفت: این واقعه نشان داد هرگاه با خدا باشیم او هم با ماست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی روز چهارشنبه همزمان با پنجم اردیبهشت در آیین گرامیداشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس افزود: شن ها ماموریت پیدا کردند و شکست بزرگی برای آمریکا در این منطقه رقم خورد.
وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی سیلی بزرگی به نظام استکباری بود گفت: تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان سال 58 که امام از آن به عنوان انقلاب دوم که مهمتر از انقلاب اول بود یاد کردند، یک سیلی بزرگ دیگر بر آمریکا بود.
وی ادامه داد: گروگان گیری کارکنان سفارت برای آنها سخت بود لذا در یک برنامه حساب شده تحت عناوین عملیات پنجه عقاب، عقاب طبس یا عملیات نجات گروگان ها در ایران را طراحی کردند.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: یک ماه بعد حدود 90 نفر از کماندوهای خود را در منطقه خاصی در آمریکا آموزش خاص دادند، مانورهای متعدد را با مطالعه دقیق و شبیه سازی دقیق دنبال کردند و در موقعیت مناسبی روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت سال 59 زمینه برای حضور آنها فراهم شد.
وی افزود: 6 هواپیما و 8 بالگرد بنا بود به عنوان فرودگاه اول در منطقه طبس فرود بیاید اما از ابتدا خدا سیلی زد و اولین بالگردها در 120 کیلومتری راور دچار چالش شد.
نوفرستی گفت: گروه اضطراری آنها را به بالگرد دیگر منتقل کردند و آن هم نتوانست راه خود را ادامه دهد و بالاخره 6 هواپیما و 5 بالگرد خود را به این منطقه رساندند.
وی بیان کرد: آنها با توجه به امکانات موجود، ادامه حرکت را به عنوان یک شکست می‌دیدند و در حرکت یکی از بالگردها قدرت، امداد الهی و وعده های خدا در این منطقه به عنوان یک معجزه رقم خورد.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین با اشاره به جنگ نرم در عصر حاضر گفت: امروز جنگ، جنگ نرم است و دشمن می خواهد از طریق اقتصادی، عفت زدایی و دین زدایی، نظام اسلامی را به چالش بکشاند.
وی افزود: امروز آنانی که روسری و حجاب خود را سر دست می گیرند یک خطر است و خطر بالاتر به تعبیر مقام معظم رهبری، خواصی هستند که مطرح می کنند آیا حجاب اجباری است.
نوفرستی با بیان این که مقام معظم رهبری می گویند «ماموریت و رسالت ما پیاده کردن احکام دین در نظام اسلامی است» ادامه داد: آنانی که با تفکر لیبرال انحرافی می خواهند زمینه بدحجابی ها و بی عفتی ها و کمرنگ کردن ارزش ها را فراهم کنند یا غافلند یا عالمانه این کار را انجام می‌دهند که خائن هستند.
وی تصریح کرد: قطعا آنانی که در این 40 سال از انقلاب با ولایت و نظام اسلامی همراه شدند هرگز نخواهند گذاشت اهداف آمریکایی ها و استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی در این کشور دنبال شود و باز هم شکست دیگر و سیلی بزرگتری با معنویت و بصیرت مردم خواهد خورد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: پنجم اردیبهشت تمام معادلات بزرگترین آکادمی های نظامی دنیا را بر هم زد.
علی اسماعیلی افزود: با این حادثه نقشه کسانی که فکر می‌کردند می توانند با سلاح نظامی در برابر اراده ملت ایران بایستند نقش بر آب شد و خواسته مردم ایستادن روی پای خودشان و نظامی مبتنی بر احکام اسلام بود.
وی ادامه داد: دشمن همیشه وجود دارد، آنچه در شرایط فعلی کشور و تاریخ معاصر مهم است این است که همه ما هوشیار باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امروز دشمن با ترفند ها و نیرنگ های مختلف وارد شده که بدترین آن ایجاد اختلاف بین ملت ایران می تواند باشد.
وی افزود: افتخار این را داریم در عین تکثر سلایق سیاسی در کشور در قبال امنیت و عزت و استقلال کشور همه ید واحده هستیم و شاهد آن برگزاری انتخابات مختلف در کشور برای انتخاب مسئولان است.
اسماعیلی گفت: باید برنامه ریزی برای گرامیداشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس در سال های آینده منسجم تر برگزار شود.
وی افزود: همه ما باید تلاش کنیم این جایگاه و منطقه را که سند پر افتخاری در تاریخ سیاسی جفرافیای انقلاب است آنطور که شایسته است گرامی بداریم.
این آیین امروز (چهارشنبه) با حضور مردم، مسئولان، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی در محل واقعه طبس برگزار شد.
شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس پنجم اردییهشت ماه 1359 روی داد.
هر سال به همین مناسبت مراسمی با حضور مردم و مسئولان استان های خراسان جنوبی و یزد، خانواده های شهدا، روحانیان به ویژه مردم شهرستان طبس در محل حادثه برگزار می شود و یاد شهید محمد منتظر قائم نخستین فرمانده سپاه استان یزد که در این محل به شهادت رسید، گرامی داشته می شود.
صحرای طبس در فاصله 130 کیلومتری محور طبس به یزد قرار دارد که آمریکایی ها با ورود به این منطقه قصد آزادی گروگان های خود را در تهران داشتند ولی چند فروند هواپیما و بالگرد نظامی آنها بر اثر وقوع توفان شن و امدادهای الهی از بین رفت و دچار شکست سختی شدند.
شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7217*3028

نظر شما