شناسهٔ خبر: 25208134 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شکوفایی چرخه اقتصاد با اعطای تسهیلات بخش کشاورزی در خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان آخرین مهلت جذب تسهیلات توسعه روستایی و اعتبارات فراگیر را خرداد ماه اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان آخرین مهلت جذب تسهیلات توسعه روستایی و اعتبارات فراگیر را خرداد ماه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جلسه پیگیری فرآیند طرح های توسعه روستایی و اشتغال فراگیر برگزار گردید.

کیخسرو چنگلوایی گفت: در سال ۹۶ حدود ۳۳۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات توسعه روستایی و یک هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات فراگیر به استان تخصیص یافته است.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل و آیین نامه های دریافتی، دستگاه های اجرایی با توجه به سهم بندی در نظر گرفته شده بررسی های فنی را انجام داده و طی سیکل مشخص شده به کمیته فنی ارجاع و سپس در سامانه کارا نام متقاضی را ثبت نام خواهند کرد.

چنگلوایی ادامه داد: بانک های کشاورزی ، پست بانک، صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون در توسعه روستایی و ۸ بانک نیز در اشتغال فراگیر پرداخت تسهیلات را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه در توسعه روستایی حدود ۵۵ درصد اعتبارات مخصوص بخش کشاورزی می باشد، اظهار داشت: تاکنون ۲۵۱ طرح روستایی با اعتبار ۱۴۳ میلیارد تومان و ۷۵ طرح فراگیر با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان از سوی سازمان مصوب شده است.

چنگلوایی نرخ سود تسهیلات در مناطق روستایی و عشایری را ۶ درصد و در مناطق روستایی و عشایری محروم را ۴ درصد عنوان نمود و گفت: در اشتغال فراگیر نیز سود تسهیلات ۱۸ درصد می باشد ولی با توجه به موقعیت جغرافیایی از ۲ تا ۸ درصد به متقاضیان یارانه تعلق می گیرد.

وی زمان جذب اعتبارات را تا پایان خرداد عنوان کرد و اظهار داشت: شهرستان ها و استان های دارای عملکرد بهتر می توانند از  اعتبارات سایر شهرستان ها و استان ها استفاده نمایند.

چنگلوایی در پایان هدف از ارائه تسهیلات را کاهش حجم نقدینگی در بازار  و شکوفایی چرخه اقتصاد عنوان کرد و تصریح نمود: متقاضی طرح باید به ازای هر ۷۵ میلیون تومان برای یک نفر ایجاد شغل نماید در غیر این صورت سود ۴ یا ۶ درصد به سود ۱۸ درصد برخواهد گشت و با ۶۰ درصد جریمه تأخیر  به سود ۲۴ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما