شناسهٔ خبر: 25208028 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اسقف اعظم تاتارستان: ارزش‎های آمریکایی نقطه مقابل ارزش‌های الهی است

R41347/P41362/S6,1188/CT11

اسقف اعظم تاتارستان گفت: ارزش‌های آمریکایی نقطه مقابل ارزش‌های الهی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، اسقف اعظم مسیحیان تاتارستان در دیدار با حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: ملت ایران و تاتارستان مردمانی دینمدار هستند و اعتقاد دارند که انسان بدون هدایت خداوند نمی‌تواند به هیچ سعادتی برسد. حذف معنویت از زندگی انسان، مسیری به سوی جهنم است که متأسفانه کشورهای غربی گرفتار آن شده‌اند.

وی گفت: ادیان اسلام و مسیحیت دو دین اصلی در تاتارستان هستند و مسلمانان و مسیحیان همزیستی مسالمت‌آمیزی با یکدیگر در این کشور دارند. ما از این بابت که امروز غرب به نماد بی‌دینی تبدیل شده و آمریکا پرچم‌دار الحاد است؛ متأسف هستیم. امروز سیاست اصلی رسانه‌های غربی، ایران‌هراسی و روسیه‌هراسی است و با این دسیسه تلاش دارند نفوذ و تأثیر کلام این دو کشور را در جهان محدود کنند.

اسقف اعظم تاتارستان بیان کرد: دوران جهان تک قطبی و سلطه آمریکا بر کشورها سپری شده و امروز ملت‌ها هستند که برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند. امروز کشورهای قدرتمندی همچون ایران و روسیه انحصار آمریکا را در هم شکسته‌اند و این کشور در برابر این ضعف خود، چاره‌ای جز ایران‌هراسی و روسیه‌هراسی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از سیاست‌های آمریکا برای حفظ جایگاه خود در جهان، ایجاد اختلاف و تفرقه میان ایران و روسیه است که باید در مقابل این توطئه هوشیار باشیم و با رأفت و دوستی پیوند میان خود را تحکیم و روابط خود را تعمیق بخشیم. آمریکا از دوستی میان ایران و روسیه هراس دارد و با تحمیل فرهنگ خود، به‌دنبال ایجاد پایگاه‌ در میان ملت‌های منطقه است.

اسقف اعظم تاتارستان افزود: باور به خدا و معاد دو اعتقاد عمیق و وجه مشترک در اسلام و مسیحیت هستند که منشأ بسیاری از آموزه‌های اخلاقی برای پیروان این دو دین است. ارزش‌هایی که امروز غرب و آمریکا آن‌ها را به ملت‌ها و فرهنگ‌ها معرفی می‌کنند، چقدر قدمت دارند و چه کسی آن‌ها را معرفی کرده است؟ ارزش‌های آمریکایی قدمتی ندارند و عموما با ارزش‌های الهی ادیان در ضدیت هستند. بسیاری از این ارزش‌ها شیطانی بوده و هدفی جز مبارزه با خدا ندارند.

وی اظهار داشت: تاریخ بشریت ثابت کرده، هر که ضد خدا عمل کند و برای مبارزه با احکام الهی برخیزد، سرنوشتی جز نابودی و تباهی در انتظارش نیست. به‌هیچ عنوان گروه‌های تروریستی را با اسلام برابر نمی‌دانیم و معتقدیم یک مسلمان واقعی هیچگاه نمی‌تواند افراطی و ظالم باشد.

انتهای پیام/ ز

نظر شما