شناسهٔ خبر: 25207529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون رئیس جمهور:

ربع رشیدی تبریز احیا خواهد شد

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از شروع فعالیت‌های باستان‌شناسی و مرمت ربع رشیدی تبریز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امروز در مراسم افتتاحیه تبریز ۲۰۱۸ که با حضور رییس جمهور همراه بود، اظهار داشت: در سال 2017 تعداد گردشگران جهان از مرز یک‌میلیارد و 300میلیون نفر گذشت.

وی با بیان این‌که سهم مستقیم گردشگری در GPD جهان 2 هزار و 400میلیارد دلار و سهم مستقیم در اشتغال جهانی نیز 108میلیون شغل بوده است، گفت: گردشگری از لحاظ اشتغال به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم 292میلیون شغل را تحت پوشش خود قرار داده است.

مونسان افزود: کشورهای درحال‌ توسعه به‌منظور کاهش نرخ بیکاری، بهبود توزیع درآمد، تعامل سازنده و مؤثر با جهان و استفاده از منابع سرشار اقتصادی، اجتماعی به‌دنبال گسترش صنعت گردشگری به‌عنوان ابزاری برای توسعه پایدار هستند.

وی با بیان این‌که نگاه مثبت دولت به عرصه گردشگری موجب تغییراتی ساختاری مثبتی در این عرصه شده است، تصیح کرد: در این صنعت، نسبت به پنج سال گذشته، اتفاقات چشمگیری رخ داده است. به‌گونه‌ای در آغاز کار دولت تدبیر و امید فقط 125 هتل چهار و پنج‌ستاره در کشور وجود داشت و اکنون این عدد به 158 هتل رسیده است.

مونسان با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در طرح های گردشگری سراسر کشور یادآور شد: با عنایت به اهداف سند چشم‌انداز 1404، برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور، گردشگری به‌عنوان بخش پیشران اقتصادی کشور تعریف شده و در اولویت‌های سیاست‌گذاری دولت دوازدهم است.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به رویداد تبریز ۲۰۱۸ اظهار داشت: در نهمین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در پایتخت نیجر از بین کشورهای مختلفی نظیر ترکیه، بنگلادش، مالزی، عربستان سعودی و... از سوی سازمان همکاری‌های اسلامی کلان‌شهر تبریز از 9 رأی هفت رأی مثبت اخذ کرد و به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.

وی تبلیغات جاذبه‌های گردشگری شهر تبریز از سوی هواپیمایی ترکیش در تمام پروازهای خط پروازی ترکیش ایرلاینز، اعطای مجوز برای تبدیل کاربری خانه‌های قدیمی استان به واحدهای بوم‌گردی و هتل‌های سنتی، آماده‌سازی مبلمان و المان‌های شهری برای تبدیل تبریز به شهر جهانی، و به‌روزرسانی و استانداردسازی هتل‌های شهر تبریز از جمله اقدامات مقدماتی برای این رویداد بوده است.

مونسان از آغاز فعالیت‌های باستان‌شناسی و مرمت ربع رشیدی خبر داد و گفت: در این راستا مرمت بیش از 40 بنا در تبریز شروع شده و مرمت 20 بنا نیز آغاز خواهد شد، موزه‌های مختلفی در سال 2018 در تبریز به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما