شناسهٔ خبر: 25206827 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ساوه تامین کننده بخشی از مواد اولیه صنایع داروسازی اروپا است

محمد بهاروند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از واحدهای تولیدی فعال در شهر صنعتی کاوه مواد اولیه مورد نیاز صنایع دارویی از قبیل پی.وی.پی، آر.تی

صاحب‌خبر - محمد بهاروند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از واحدهای تولیدی فعال در شهر صنعتی کاوه مواد اولیه مورد نیاز صنایع دارویی از قبیل پی.وی.پی، آر.تی فیلم، پی.وی.پی.آی و آر.تی کول را تولید و علاوه بر تامین نیازهای داخلی، با صادرات برای کشور ارزآوری می کند.
به گفته فرماندار ساوه مقصد صادراتی محصولات تولیدی، کشورهایی از قبیل آلمان، جمهوری چک و ترکیه هستند.
بهاروند این گونه فعالیت ها را نماد بارز حمایت از کالا و تولیدات ایرانی برشمرد و گفت: در این واحد تولیدی همچنین مواد اولیه پلیمری با بهره گیری از آخرین استانداردهای بین المللی و اروپایی تولید می شود که توان رقابت با نمونه مشابه خارجی را دارد.
معاون استاندار مرکزی بیان کرد: طرح توسعه این واحد تولیدی با افزایش سرمایه 242 میلیارد ریال در قالب سه طرح در دستور کار است که تلاش می شود با تامین نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز، عملیات احداث آن در اول مهر امسال آغاز شود.
بهاروند گفت: پیگیری روند اجرایی این طرح در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در دست بررسی قرار دارد و برای تثبیت اشتغال و نقدینگی لازم برای خرید مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی نیاز به اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی است.
وی افزود: گمرک و سازمان غذا و دارو باید با هدف حمایت از تولیدات داخلی از جمله محصولات حوزه صنایع پلیمری و داروسازی از واردات مشابه خارجی به درون کشور جلوگیری کنند.
شهرستان ساوه با بهره مندی از چهار ناحیه صنعتی و افزون بر 460 صنعت فعال از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود.
6539/3075
انتهای پیام

نظر شما