شناسهٔ خبر: 25206795 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

احتمال تکرار بحران مهاجرت آوارگان سوری به اروپا

مدیر بخش غرب آسیا و شمال آفریقای کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در گفت‌وگو با یک وبگاه انگلیسی هشدار داد اگر کمک‌های مالی کافی به آوارگان سوری اختصاص داده نشود، بحران مهاجرت سال 2015 تکرار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «امین عواد» مدیر بخش غرب آسیا و شمال افریقای کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به وبگاه اینترنتی میدل ایست آی گفت: بحران هجوم آوارگان به اروپا باز هم تکرار خواهد شد.

عواد به میدل ایست آی گفت، اگر جامعه بین‌المللی تعهدات خود را برای کمک مالی به آوارگان سوری انجام ندهد، بحران مهاجرت سال ۲۰۱۵ به اروپا بار دیگر تکرار خواهد شد.

عواد افزود، مردم شهر‌ها و روستا‌های مختلف سوریه از شهر و روستای خود خارج می‌شوند چراکه کمک‌های مالی انسانی برای مردم سوریه اندک است و غذای کافی و امکانات آموزشی وجود ندارد.

وی افزود از سال ۲۰۱۵ تاکنون پرونده‌های موجود در کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناه‌جویان افزایش یافته و ترس از کاهش کمک‌های مالی وجود دارد.

عوادگفت، در سوریه واقعیت این است که اگر سطح کمک‌های مالی به پناه‌جویان کاهش یابد، این افراد به دنبال گزینه دیگری خواهند بود و ممکن است خطر عبور از مدیترانه به اروپا را امتحان کنند.

جلسه امروز بروکسل نشست مشترک اتحادیه اروپا و سازمان ملل برای درخواست کمک به آوارگان سوری در اردن، ترکیه، عراق، لبنان، مصر و خود سوریه است. این کنفرانس ۲ روزه درخواست ۶ میلیارد کمک مالی به این آوارگان دارد، اما مدیر دفتر غرب آسیای کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هشدار داد کمبود کمک مالی از سوی جامعه بین‌المللی برای مردم سوریه، نگران کننده خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما