شناسهٔ خبر: 25206788 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر علمی ـ پژوهشی بسیج فرهنگیان در گفت‌وگو با فارس خبر داد

ارسال ۳ هزار مقاله به جشنواره علمی ـ پژوهشی فرهنگیان بسیجی/ تقدیر از ۳۶ برگزیده در اردیبهشت‌ماه

مدیر علمی ـ پژوهشی بسیج فرهنگیان گفت: ۳ هزار مقاله به چهاردهمین جشنواره علمی ـ پژوهشی فرهنگیان بسیجی ارسال شد که در مراسم اختتامیه، ۳۶ نفر تجلیل می‌شوند.

صاحب‌خبر -

علیرضا رحمان‌زاده مدیر علمی ـ پژوهشی بسیج فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار داشت:  مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی ـ پژوهشی فرهنگیان بسیجی در اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌شود و ۳۶ برگزیده مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۳ هزار مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که  از این تعداد ۳۰۰ اثر به مرحله کشوری یافت، گفت: از آثار رسیده به مرحله کشوری، ۱۵۰ اثر توسط کمیته داوری پذیرش شد که در ۱۲ محور، رتبه‌های اول تا سوم معرفی می‌شوند.

رحمان‌زاده به ۱۲ محور این جشنواره اشاره کرد و افزود: «آموزش و پرورش مسیر پیشرفت کشور، الزامات و چالش‌ها»، « معلم و تربیت نسل تراز شهید حججی، الزامات و راهکارها»، «سبک زندگی خانواده و نقش تربیتی آن در پرورش نوجوانان دفاع مقدس»، «چگونگی فرآوری محتوای فرهنگ دفاع مقدس متناسب با درج در کتب درسی»، «نقش آموزش و پرورش و معلم در کنترل با کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان» و «موانع و راهکارهای اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» از جمله محورهای این جشنواره است.

وی، «چشم‌انداز نظام تعلیم و تربیت پس از اجرایی شدن سند تحول بنیادین»، «وظایف و مسئولیت‌های آموزش و پرورش در تحقق تولید و اشتغال»، « نقش دانشگاه فرهنگیان در ارتقای نظام تعلیم و تربیت»، «چگونگی ایجاد عزم ملی برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش و در اولویت قرار گرفتن آن»، «آموزش تفکر محور در نظام  تعلیم و تربیت کشور، چالش‌ها، راهبردها و راهکارها» و «راهکارهای نهادینه‌سازی فرهنگ و تفکر بسیجی در نظام تعلیم و تربیت کشور» را از دیگر محورهای این جشنواره ذکر کرد.

مدیر علمی ـ  پژوهشی بسیج فرهنگیان با بیان اینکه فراخوان ارسال مقاله به این جشنواره، آذرماه سال گذشته اعلام شد، گفت: قرار است از ۳۰۰ مقاله‌ای که به مرحله کشوری راه پیدا کرده است، در همه ۱۲ محور یک فراتحلیل انجام شود که در حقیقت عصاره این مقالات است و در اختیار مدیران آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امسال با مجموعه‌های مانند سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و دانشگاه فرهنگیان برای محورهای جشنواره هماهنگ شد و آنها در مراحل داوری و ارزیابی آثار حضور دارند.

انتهای پیام/

 

نظر شما