شناسهٔ خبر: 25206710 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش فاکس اسپورت از تیم ایران در جام جهانی؛

صعود بی‌نقص ایران به جام جهانی/گزینه‌های متعدد کی‌روش برای پست‌های مختلف

فاکس اسپورت در گزارشی به وضعیت ایران در جام جهانی پرداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، فاکس اسپورت در گزارشی به حضور ایران در جام جهانی اشاره کرده است.

در این گزارش آمده است: ایران بعد از مسابقات بی‌نقص در مرحله مقدماتی جهانی، تقریبا کار سختی در جام جهانی دارد.

ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی در گروه B با پرتغال مدافع عنوان قهرمانی اروپا و اسپانیا قهرمان جام جهانی 2010 همگروه است. ایران تیم بدون شکست در 10 مسابقه است که حتی یک گل هم در 9 بازی دریافت نکرد. قوی‌ترین تیم آسیا در دیدار با سوریه این روند را از دست داد.

تیم ملی ایران برای نخستین بار است که در دو دوره متوالی در جام جهانی شرکت می‌کند و هدف این کشور این است برای نخستین بار به مرحله حذفی راه پیدا کند.

بعد از سال 2014 که ایران در جام جهانی فقط یک امتیاز کسب کرد، کارلوس کی‌روش سرمربی ایران گزینه‌های زیادی برای پست‌های مختلف دارد. بیش از نیمی از این تیم تجربه حضور در باشگاه‌های خارجی را دارند.

کی‌روش به فدراسیون فوتبال ایران یادآوری کرده که برای حضور در جام جهانی به بهترین‌ چیزها نیاز دارد که منعکس‌کننده نگرانی‌ها در مورد آمادگی‌های گذشته است. در حالی که تیم‌های منطقه مانند عربستان بازی دوستانه با آلمان و ایتالیا دارد، ایران مقابل ازبکستان و لیتوانی بازی دارد.

در اینجا نگاه دقیقی به تیم ایران می‌اندازیم:

مربی:

کی‌روش از سال 2011 هدایت ایران را برعهده داشته و این تیم را به سطح بالایی رسانده است. در این زمینه، او یک تیم منظم و سازمان یافته‌ای را تشکیل داده است که یک حمله تهدیدکننده دارد. این موفقیت به این معنی است که او با فدراسیون و مربیان باشگاه‌ها مدارا داشته است. وضعیت کی‌روش به دلیل تجربه قبلی در رئال مادرید و پرتغال افزایش یافته است.

دروازه‌بان‌ها:

علیرضا بیرانوند که احتمال دارد در جام جهانی حضور داشته باشد. این بازیکن با یک متر و 95 سانتی‌متر به طور فیزیکی آماده است. یک ضربه محکم در زمان پرتاب طولانی توپ مشخصه اوست.بیرانوند یک دروازه‌بان خوب برای پرسپولیس است.

مدافعان:

گزینه‌های زیادی در دفاع هستند. سیدجلال حسینی یک بازیکن کهنه‌کار در مرکز دفاعی به خوبی هدایت‌کننده است اما بازیکنان جوانتر ماننده چشمی نیز زیر ذره‌بین هستند. باید مراقب سرعت میلاد محمدی و رامین رضائیان هم بود.

هافبک‌ها:

احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه تجربه و توانایی گلزنی خود را به جام جهانی می‌آورند. بازیکنان با استعدادی از جمله سعید عزت‌اللهی و سامان قدوس انرژی زیادی را به همراه می‌آورند.

فورواردها:

جام جهانی برای علیرضا جهانبخش می‌تواند نقطه پرتابی برای رفتن از آلکمار باشد. سردار آزمون که بعد از 5 سال با روسیه میزبان جام جهانی خو گرفته اخیراً روستوف را تحت تاثیر قرار داده و به دنبال ارتباط با لیگ‌های بزرگ بعد از جام جهانی است.

کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی نیز منابعی از گلزنی هستند.

مسابقات مرحله گروهی:

15 ژوئن: ایران – مراکش

20 ژوئن: ایران – اسپانیا

25 ژوئن: ایران - پرتغال

انتهای پیام/

نظر شما