شناسهٔ خبر: 25206653 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرکزی|برنامه‌های عملی با هدف بهبود وضعیت معیشتی کارگران تدوین می‌شود

R41371/P1494/S6,73/CT11

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: اهمیت وجود قشر کارگر برای پیشبرد اهداف متعالی نظام باید مورد توجه باشد و برنامه‌های عملی راهبردی برای بهبود وضعیت معاش و امنیت شغلی آنها تدوین شود.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از خمین، محمدتقی آبایی ظهر امروز در جمع کارگران استان مرکزی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت تلاش در بهبود وضعیت معاش جامعه کارگران اظهار داشت: قشر کارگران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها حضوری پررنگ داشته و با وجود همه دشواری‌های معیشتی در حفظ و نگهداری فضای حمایت و پشتیبانی از اهداف و برنامه‌های دولت همکاری کامل را داشته‌اند.

وی افزود: بر این اساس و با وجود اهمیت وجود این قشر برای پیشبرد اهداف متعالی نظام، صنعت، تولید و کار باید بیش از پیش به وضعیت آنان توجه داشته و برنامه‌های عملی راهبردی به هدف بهبود وضعیت معاش و امنیت شغلی کارگران تبیین و تدوین شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: نرخ تورم در سال گذشته از سوی مراجع رسمی کشور 9 درصد اعلام شد و حداقل افزایش دستمزد کارگران 17 و نیم درصد بوده، بر این اساس دولت با اهتمام بیشتر به جامعه کارگری و براساس ماده 41 قانون کار، تلاش کرده تا افزایش حداقل دستمزد کارگران بیش از نرخ تورم باشد.

آبایی بیان کرد: در این راستا میزان مستمری برای دهک‌های پایین جامعه تا 3 برابر افزایش پیدا کرد و خوشبختانه در سال گذشته در سه نوبت سبد کالا بین کارگران توزیع شد، همچنین بسته‌های حمایتی ویژه‌ای برای معیشت کارگران دولت درنظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: البته هنوز تا شرایط مطلوب معیشتی و رفاهی کارگران راه زیادی مانده ولی امیدوار هستیم با افزایش منطقی دستمزدها قدمی در این مسیر برداشته شود، کارگران از اقشار زحمت‌کش و متعهد جامعه هستند و با وجود مشکلات معیشتی و رفاهی با دستان پرتوان خود چرخ‌های تولید در کشور را می‌چرخانند که در نتیجه محور اصلی تولید در کشور محسوب می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به این که مسئولان باید پیوسته به‌دنبال راهبرد عملی و علمی برای ایجاد و گسترش فضای مناسب زندگی و معیشتی برای کارگران باشند گفت: بیشترین قشری که از ناامنی اقتصادی و رکود در چرخه تولید و صنعت آسیب می‌بینند کارگران هستند، بنابراین باید در فراهم کردن شرایط بهبود معیشت مردم برنامه‌ریزی و تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما