شناسهٔ خبر: 25206641 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

افزون بر 500 هزار تن کالا از گیلان صادر شد

فرهاد دلق پوش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش سه درصد رشد و از نظر وزن چهار درصد کاهش

صاحب‌خبر - فرهاد دلق پوش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش سه درصد رشد و از نظر وزن چهار درصد کاهش داشته است.
وی ارزش محصولات صادر شده را 350 میلیون و 377 هزار و 385 دلار از گمرکات استان عنوان و تصریح کرد: کالاهای صادر شده شامل محصولات نباتی( سبزیجات، میوه ، خرما ، کشمش چای و...) ، محصولات معدنی ( سیمان، کلینگر ، سنگ ساختمانی ، آجر و سرامیک ...)، محصولات صنایع غذایی( بیسکویت و کلوچه، رب، نوشیدنی و...)، محصولات نساجی( پوشاک، پارچه، توری و ...) و محصولات پلاستیکی بوده است.
وی با بیان اینکه ترکمنستان، افغانستان ، گرجستان ، اوکراین ،هند، سوریه ، امارات و ترکیه کشورهای طرف صادرات از استان هستند، افزود: محصولات صادر شده از گمرکات استان عمدتا به کشورهای آذربایجان ، روسیه، قزاقستان و عراق بوده است.
**کاهش 52 درصدی ارزش صادرات
دلق پوش به میزان واردات استان نیز اشاره و بیان کرد: سال گذشته دو میلیون و 39 هزار و 218 تن کالا با ارزش یک میلیارد و 12 میلیون و 744 هزارو 675 دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.
وی این واردات را شامل آهن آلات ، گندم و جو ، چوب و تخته و محصولات شیمیایی ، ماشین آلات صنعتی و لوازم برق و قطعات عنوان و تصریح کرد: این کالاها از کشورهای روسیه، قزاقستان ، آذربایجان، چین ، ژاپن و کره جنوبی و آلمان وارد و ترخیص شده است .
وی خاطر نشان کرد: میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 52 درصد و از نظر وزن 25 درصد کاهش داشته است
وی تمدید کارت مبادلات مرزی 261 خانوار،9 مورد پذیرش از کشورهای روسیه ، گرجستان ، استرالیا، انگلستان ، آذربایجان ، ژاپن توسط بخش خصوصی و دولتی استان و 13 مورد اعزام به کشورهای روسیه ، اذربایجان ، گرجستان ، ارمنستان ، اکراین ، کروواسی، توسط بخش خصوصی و دولتی را از اقدامات در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان در سال گذشته عنوان کرد.
وی تصریح کرد: همچنین هشت هزار و 225 فقره ثبت سفارش واردات کالا به ارزش 918 میلیون و 247 هزار و 838 دلار ، 49 مورد عضویت در بانک اطلاعات صادر کنندگان،394 مورد کارت بازرگانی صادر و تمدید شده و برگزاری 36 نمایشگاه تخصصی از دیگر اقدامات انجام شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.
گیلان دارای دو هزار و 600 واحد صنعتی است که 57 واحد استان صادر کننده هستند.
7296 /6030
انتهای پیام

نظر شما