شناسهٔ خبر: 25206602 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

فشار امروز به ایران، از جنگ فردا جلوگیری می‌کند

فارس : وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی از آمریکا و کشورهای اروپایی خواست تا با فشار آوردن به ایران درخصوص توافق هسته‌ای و دیگر مسائل جانبی، از جنگ احتمالی آینده جلوگیری کنند.

صاحب‌خبر -

«ایسرائیل کاتص» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی از جامعه جهانی خواست تا با اتخاذ موضع سخت‌تر علیه ایران، فشار بیشتری به آن وارد کنند.

به نوشته خبرنگار وبگاه «تایمز اسرائیل» کاتص با اشاره به دیدار سران کشورهای اروپایی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: «رئیس‌جمهور فرانسه و همکارانش در اروپا باید درک کنند که اگر امروز فشار سنگینی به ایران وارد کنند، می‌توانند از خشونت و جنگ احتمالی فردا جلوگیری کنند».

خبرگزاری آسوشیتدپرس چندی پیش گزارش داده بود آمریکا و اروپا درباره مسئله موشکی و بازرسی‌ها از ایران در آستانه توافق هستند و تنها مسئله باقی مانده «بندهای غروب آفتاب» است. (جزئیات بیشتر)

رفع سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی ایران، محدود شدن برنامه موشکی ایران و دسترسی نامحدود و بی‌قید و شرط به اماکن نظامی ایران و مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران درخواست‌هایی است که ترامپ مطرح کرده و گفته در صورتی که این خواسته‌ها محقق نشود، در موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران یعنی ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) از این توافق کناره‌گیری می‌کند.

 با افزایش هشدارها و تهدیدهای جنگ‌طلبانه مقامات تل‌آویو خطاب به ایران درباره پاسخ ندادن به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی تی۴ سوریه، به نظر می‌رسد تل‌آویو در حال آماده سازی افکار عمومی و تحریک‌ آنان برای جنگی جدید است.

پیشتر هم وبگاه امنیتی «دبکافایل» با اشاره به آماده‌سازی ارتش رژیم صهیونیستی برای هرگونه درگیری احتمالی با محور مقاومت در سوریه، تاکید کرد: «نیروهای اسرائیلی در مرزهای شمالی با سوریه و لبنان اکنون بیشتر از هر زمانی در تاریخ به حالت آماده‌باش و هشدار رفته‌اند».

بامداد روز دوشنبه ۲۰ فروردین بود که پایگاه هوایی تی۴ در سوریه هدف حمله هوایی و اصابت چندین موشک قرار گرفت. گفته می‌شود در این حمله حداقل ۱۴ نفر جان خود را از دست دادند. وزارت دفاع دفاع روسیه افشا کرد دو جنگنده اف۱۵ رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان، ۸ فروند موشک به سمت پایگاه هوایی تی۴ در حمص شلیک کردند. ۵ فروند از این موشک‌ها توسط پدافند هوایی سوریه هدف قرار داده شد اما ۳ فروند دیگر به پایگاه اصابت کرد.

«علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل نیز روز سه‌شنبه تاکید کرده بود جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن پایگاه هوایی سوریه بدون پاسخ نخواهد ماند.

روزنامه کامرسانت روز گذشته به نقل از منابعی در ارتش روسیه گزارش داده بود مسکو به زودی سامانه‌های موشکی S-۳۰۰ را به صورت رایگان به سوریه تحویل خواهد داد. (جزئیات بیشتر)

پیشتر نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفته بود بعد از حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، دیگر مانعی برای فروش سامانه‌های S۳۰۰ به سوریه وجود ندارد. (جزئیات بیشتر)

همچنین روس‌ها هشدار داده‌اند که اگر رژیم صهیونیستی به این سامانه‌ها حمله کند، پاسخ فاجعه‌باری دریافت خواهند کرد.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز امروز هشدار داد اگر سامانه‌های پدافند موشکی S-۳۰۰علیه تل‌آویو به کار رود، آن را نابود می‌کنند.

 

نظر شما