شناسهٔ خبر: 25206545 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

انتقاد آقای نماینده نسبت به بی‌توجهی به معیشت معلمان

نماینده مردم ورامین در مجلس سخنانی را درباره عدم توجه به وضعیت معیشتی معلمان مطرح کرد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ورامین در مجلس سخنانی را درباره عدم توجه به وضعیت معیشتی معلمان مطرح کرد.
 
سید حسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس‌شورای‌اسلامی، امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت) در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور، ضمن تبریک به مناسبت روز معلم، گفت: همه می‌دانیم که جامعه‌ای و ملتی که به آموزش و پرورش و معلم نپردازد شایسته آینده با افتخار نیست. همه می‌دانیم که بدون رفع مشکل و دغدغه معلم نمی‌توان به پیشرفت و توسعه کشور دست‌یافت. همچنین می‌دانیم بدون ارتقاء منزلت معلم قله و سنگر‌های علمی جهان را فتح کرد، پس چرا به حل مشکلات معلمان و آموزش و پرورش نمی‌پردازیم؟

نماینده مردم ورامین در مجلس خطاب به نمایندگان و دولت، گفت: آیا نمی‌بینید معلمان انگیزه خود را از دست داده‌اند؟ منزلت معلمان خدشه‌دار شده است؟ احساس بی‌عدالتی و عدم توجهی روح و روان معلمان را تحت تاثیر قرار داده است.

نقوی حسینی ادامه داد: آیا نمی‌دانید حقوق و مزایای معلمان زیر خط فقر است؟ به طوری که هزینه روزمره آن‌ها را تامین نمی‌کند. اغلب معلمان در تامین هزینه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی خود و فرزندانشان مانده‌اند. اغلب آن‌ها در تامین معیشت خانواده، پرداخت کرایه خانه و تأمین مسکن خود مانده‌اند.

وی تصریح کرد:‌ای کسانی که مزایای سبک زندگی غربی را به رخ مردم می‌کشید چرا در تأمین معیشت و حفظ منزلت معلمان مانند آن جوامع عمل و اقدام نمی‌کنید؟

نقوی حسینی یادآور شد: چرا معلم باید پول چای زنگ تفریح مدرسه‌اش را بپردازد؟ در حالی که برخی از مدیران حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند؟ چرا حق‌التدریس معلمان پس از یک سال پرداخت نمی‌شود؟ ولی پاداش برخی از مدیران به میزان حقوق یک سال معلمان دریافت می‌شود؟ چرا پاداش چند میلیونی پایان خدمت معلمان درست و به موقع پرداخت نمی‌شود؟ در حالی که پاداش پایان خدمت چند صد‌میلیونی برخی از مدیران بلافاصله پرداخت می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خطاب به مسئولان مبنی بر اینکه با آبرو، منزلت و جایگاه معلمان بازی نکنید، اظهار داشت: چرا میلیارد‌ها تومان پول صندوق ذخیره فرهنگیان به غارت‌گران داده می‌شود، ولی معلمی که پول صندوق فرهنگیان برای اوست برای یک میلیون تومان وام در به در بانک‌ها می‌شود. چرا پوسیدگی نظام آموزشی ایران را نمی‌بینیم؟ چرا به جای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در پی اجرای خاموش سند ۲۰۳۰ هستیم؟ به چه حقی آموزش و پرورش این مسیر را طی می‌کند؟ چرا درس شهید حسین فهمیده و آموزش دفاعی حذف شد؟ همه این‌ها خیانت به آموزش و پرورش است.

نظر شما