شناسهٔ خبر: 25206492 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اولتیماتوم استاندارد به خودروسازان

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: ما نمی‌خواهیم کالایی در گمرک بماند اما کالاهای وارداتی باید منطبق با استانداردها و قابل قبول باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نیره پیروزبخت در حاشیه کارگاه کشوری طراحی گرافیک و کارتون با موضوع « کالای استاندارد ایرانی میخرم » که امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در سازمان ملی استاندارد برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: سازمان ملی استاندارد باید برای حمایت از کالای ایرانی با سازمان‌های دیگر هماهنگ باشد.  

وی افزود: این هماهنگی باید به گونه‌ای باشد که اگر کالای استانداردی در داخل تولید می‌شود با وضع مقرراتی خاص بیشر مورد اقبال قرار گیرد البته این به معنای جلوگیری از واردات نیست، بنابراین ممکن است در سال جاری در خصوص ماندن برخی کالاها در گمرک، با اعتراض برخی تاجران مواجه شویم،  ما نمی‌خواهیم کالایی در گمرک بماند اما کالاهای وارداتی باید منطبق با استانداردها و قابل قبول باشد.  

رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص استانداردهای مورد نظر در ساخت خودرو نیز اعلام کرد: همه خودروسازان تا یکم تیرماه امسال فرصت دارند که همه 63 استاندارد مورد نظر سازمان را پاس کنند.    

همچنین رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه جلب اعتماد مردم برای استفاده از کالای ایرانی بدون استفاده از توان و ظرفیت هنرمندان میسر نمی‌شود اظهار کرد: شاید سازمان ملی استاندارد در این مدت از این موارد دور بوده است اما بهره گرفتن از هنرمندان یکی از رویکردهای ما در دوره جدید خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نیره پیروزبخت در کارگاه کشوری طراحی گرافیک و کارتون با موضوع « کالای استاندارد ایرانی میخرم » که امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در سازمان ملی استاندارد برگزار شد گفت: حمایت از کالای ایرانی بدون کیفیت و استاندارد جدی دنبال نمی‌شود.

پیروزبخت افزود: یکی از وظایف مهم سازمان استاندارد ترویج و فرهنگ‌سازی مصرف کالای ایرانی با اعتمادسازی و جلب اطمینان مردم است.

وی با بیان اینکه جلب اعتماد مردم برای استفاده از کالای ایرانی بدون استفاده از توان و ظرفیت هنرمندان میسر نمی‌شود اظهار کرد: شاید سازمان ملی استاندارد در این مدت از این موارد دور بوده است اما بهره گرفتن از هنرمندان یکی از رویکردهای ما در دوره جدید خواهد بود.

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید اهمیت پیوست فرهنگی برای فعالیت‌ها خاطرنشان کرد: ما در سال‌ گذشته پویش کالای استاندارد را داشتیم، با توجه به نامگذاری سال 97، امسال از این پویش می‌توانیم بهره خوبی ببریم.

وی در ادامه به قدمت 92 ساله سازمان ملی استاندارد اشاره و اعلام کرد: اگرچه این سازمان یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های کشور است اما همچنان پویاست و باید فعالیت‌های خود را با همکاری هنرمندان بیشتر کند.

پیروزبخت پایان به اهمیت توجه به فرآیندبه جای کالا اشاره و تصریح کرد: اگر فرایند کنترل نشود ماحصل آن برای مردم جذاب نخواهد بود.

نظر شما