شناسهٔ خبر: 25206415 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادعای سرویس اطلاعاتی آمریکا درباره احتمال انتقال سلاح از ایران به سوریه

سی‌ان‌ان گزارش داد سرویس اطلاعاتی آمریکا در حال رصد محموله‌های هوایی ارسالی ایران به سوریه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، سرویس اطلاعاتی آمریکا در حال رصد مجموعه‌ای از محموله‌های هوایی ارسالی ایران به سوریه است که واشنگتن احتمال می‌دهد حاوی سیستم‌های تسلیحاتی برای کمک به دولت بشار اسد یا نیروی‌های ایرانی مستقر در این کشور باشند.

یک مقام دولتی آمریکا که نامی از وی برده نشده است در گفتگو با سی‌ان‌ان تایید کرد که انتقال چنین محموله‌هایی صورت گرفته است و آمریکا و اسرائیل نگرانند که این محموله‌ها حاوی تسلیحاتی باشند که در نهایت برای تهدید اسرائیل استفاده شوند.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، در حالی که انتقال سلاح به سوریه غیرمعمول نیست، ارسال محموله‌های هوایی از سوی ایران، چند روز پس از حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، توجه ناظران سرویس اطلاعاتی آمریکا را به خود جلب کرده است. همچنین جنگ لفظی میان تهران و تل‌آویو طی هفته‌های اخیر احتمال انتقال سلاح از ایران به سوریه را تقویت می‌کند.

اوایل هفته جاری نیز سایت‌های ترافیک هوایی بین‌المللی دستکم دو پرواز هواپیماهای باری IL-76 نیروی هوایی ارتش سوریه را در یک هفته ثبت کرده است که در مسیر بین ایران و سوریه در تردد بوده‌اند. به گفته مقام دولتی مذکور، سایر پروازها از جمله پرواز دستکم یک جت باری ایرانی به سوریه نیز توجه آمریکا را به خود جلب کرده است.

نیروی هوایی اسرائیل اوایل ماه جاری به چند هدف از جمله پایگاه هوایی تی-فور (T-4) در استان حمص سوریه حمله کرد و مدعی شد سامانه دفاعی ایران در آن مستقر بوده است.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و وزیر دفاع پیشین این کشور، در واکنش به حمله هوایی اسرائیل به پایگاه تی-فور گفت ایران به خاطر این حمله، اسرائیل را مجازات خواهد کرد.

«آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز پیش از این ضمن هشدار به ایران مدعی شد آن‌هایی که اسرائیل را تهدید می‌کنند باید بهای آن را هم بپردازند. او مدعی شد ایران در حال ساخت سلاح‌هایی در سوریه است تا از آنها علیه اسرائیل استفاده کند. وی گفت تل آویو اجازه نمی‌دهد سوریه به یک پایگاه نظامی برای ایرانیان تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما