شناسهٔ خبر: 25206379 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

درگیری ارتش مصر با تروریست‌ها در صحرای سینا

ارتش مصر صبح امروز استمرار عملیات گسترده در شبه‌جزیره سیناء برای نابودی گروه‌های تروریستی و کشته شدن بیش از ۳۰ نفر از تروریست‌ها را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

فرماندهی کل نیرو‌های مسلح مصر امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای از کشته شدن بیش از ۳۰ تکفیری و بازداشت ۱۷۳ نفر و تخریب مکان‌های اختفای تروریست‌ها خبر داد.

در این بیانیه آمده است که نیرو‌های امنیتی مقادیری اسلحه و مهمات و نیز ۷۴ بمب دست‌ساز که تروریست‌ها برای هدف قرار دادن نیرو‌های امنیتی کار گذاشته بودند، کشف و ضبط کردند.

طبق گزارش خبرگزاری آلمان، در این عملیات همچنین سه افسر مصر کشته و یک افسر و یک سرباز نیز زخمی شده‌اند.

نیرو‌های ارتش و پلیس مصر از ۹ فوریه گذشته عملیات گسترده در شمال و مرکز سیناء را با هدف پاکسازی منطقه از عناصر تروریستی آغاز کرده‌اند.

گروه‌های مسلح در شبه‌جزیره سیناء از جمله گروه انصار بیت‌المقدس که پس از بیعت با داعش نام خود را به «ولایت سیناء» تغییر داده است، طی چند سال اخیر عملیات‌های زیادی را علیه نیرو‌های ارتش و پلیس مصر انجام داده و تا کنون شمار زیادی از این نیرو‌ها را کشته و زخمی کرده‌اند.

از سوی دیگر سازمان دیده‌بان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک می‌باشد، در گزارشی ضمن هشدار درباره وقوع فاجعه انسانی در استان شمال سیناء تأکید کرد که اجرای عملیات گسترده امنیتی ارتش مصر در این منطقه علیه گروه تروریستی «ولایت سیناء» (شاخه داعش) باعث شده است که ۴۲۰ هزار نفر در چهار شهر نیاز مبرم به کمک‌های انسانی پیدا کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما