شناسهٔ خبر: 25206349 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل شرکت عمران پرند:

پرند یکی از مهمترین شهرهای جدید در کشور است/ ضرورت تسریع در تکمیل فرآیند اجرایی خدمات روبنایی و زیربنایی در پرند/ لزوم توسعه حمل و نقل عمومی پرند با تکمیل مترو

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم توسعه حمل و نقل عمومی پرند و تکمیل مترو، گفت: با توجه به جمعیت روز افزون پرند، این شهر تا چند سال آینده از جمعیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود و موضوع حمل و نقل برون شهری و درون شهری پرند بسیار حیاتی و کلیدی خواهد بود، ما با تمام توان به دنبال خارج شدن وضعیت رکود متروی پرند هستیم و در این زمینه مذاکرات متعددی با شهرداری تهران انجام داده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید پرند؛ آئین تکریم و معارفه مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند صبح چهارشنبه با حضور حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی، مسئولان فرمانداری شهرستان رباط کریم، امام جمعه پرند شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر پرند در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد.

در این مراسم محسن وطن خواهی به عنوان مدیر عامل جدید شرکت عمران پرند معرفی و از زحمات سید علی اکبر طاهری قدردانی شد.

طاهرخانی در این مراسم با بیان اینکه حفظ کرامت شهروندان و برخورداری از امکانات لازم از اهداف مهم شرکت عمران شهرهای جدید کشور است گفت: پرند از جهات مختلف یکی از مهمترین شهرهای جدید کشور است و وجود بیش از ۹۵ هزار واحد مسکونی مهر در این شهر، حجم عظیمی از کار و تلاش را می طلبد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر پرند بزرگترین پروژه عمرانی کشور در سال های اخیر بوده است، اظهار داشت: اسکان سریع جمعیت در شهر پرند باعت شده تا از لحاظ امکانات در عرصه‌های مختلف با کمبودهایی مواجه باشیم.

وی افزود: تمرکز ما در دولت دوازدهم این است که بتوانیم خدمات لازم را برای پرند فراهم نماییم چرا که معتقدیم مسکن بدون خدمات و امکانات شهری، هیچ ارزشی ندارد و شهروندان حق بهره مندی از امکانات و خدمات را دارند و این جزو حقوق شهروندی است.

طاهرخانی اظهار داشت: برنامه ریزی برای توسعه خدمات رو بنابی و برطرف کردن کمبودهای شهر جدید پرند باید در همه حوزه ها با سرعت صورت بپذیرد و با توجه به تخصص و تجربه دکتر وطن خواهی مدیر عامل جدید شرکت عمران پرند، امیدواریم تا مشکلات پرند به حداقل برسد.

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید کشور، تصریح کرد: توسعه خدمات در حوزه های درمانی، آموزشی، فضای سبز، انتظامی، رفاهی و ... به زندگی شهروندان کیفیت می دهد و ما اگر می خواهیم به مردم خدمت کنیم باید محیط زندگی متناسب با شان و منزلت آنها را فراهم نماییم.

طاهر خانی با اشاره به لزوم توسعه حمل و نقل عمومی پرند و تکمیل مترو، گفت: موضوع محوری دیگری که باید مورد توجه باشد این است که با توجه به جمعیت روز افزون پرند، این شهر تا چند سال آینده از جمعیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود و موضوع حمل و نقل برون شهری و درون شهری پرند بسیار حیاتی و کلیدی خواهد بود. ما با تمام توان به دنبال خارج شدن وضعیت رکود متروی پرند هستیم و در این زمینه مذاکرات متعددی با شهرداری تهران انجام داده ایم.

وی افزود: ۲ خطه شدن راه آهن و توسعه حمل و نقل درون شهری نیز از اولویت های شهر جدید پرند است و با توجه به جمعیت آینده پرند اگر به این موضوع بی توجه باشیم باشم با وضعیت نامساعدی مواجه خواهیم شد.

طاهرخانی در خصوص تعامل بین شهرداری و شرکت عمران پرند، اظهار داشت: تفاهنمامه با شهرداری نیز از اولویت های ما است و آماده همکاری و تعامل هستیم.

وی خاطر نشان کرد: لازم است تا ادارات دولتی در این شهر مستقر شوند و ما آماده ایم تا زمینه حضور ادارت را در این شهر فراهم نماییم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با قدردانی از زحمات سید علی اکبر طاهری، اظهار داشت: یکی از اتفاقات مثبت در دوران مدیریت آقای طاهری ساخت ۲۰ مدرسه در مدت زمان کوتاه در شهر پرند بود. ایشان زحمات زیادی برای پرند کشیده اند که قابل تقدیر است و آرزوی توفیق برای آقای طاهری دارم و قطعا مجموعه شرکت عمران پرند از تجربیات و مشاوره های ایشان بهره مند خواهند شد.

طاهر خانی افزود: دکتر وطن خواهی مدیر عامل جدید شرکت عمران پرند شناخت کامل و جامعی از شهر پرند دارد و از نظر دانش و تجربه، مدیری متخصص است. وی تجربه های مدیریتی مرتبطی در کارنامه کاری خود دارد و سال ها مدیر کل دبیر خانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بوده و سابقه مدیریت در مجموعه شهرداری ها دارد و در شرکت عمران پرند نیز عضو هیات مدیره شرکت عمران پرند بوده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان ضمن تشکر از امام جمعه پرند، مسئولان شهرستان رباط کریم و شهر پرند ابراز امیدواری کرد که  مدیریت جدید شرکت عمران بتواند با تعامل و همکاری همه مسئولان منشا توسعه شهر جدید پرند باشد.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام و المسلمین پاشاکی امام جمعه پرند ضمن خیر مقدم به معاون وزیر راه و شهرسازی در سخنانی از زحمات سید علی اکبر طاهری تقدیر و به محسن وطن خواهی مدیر عامل جدید شرکت عمران شهر جدید پرند تبریک و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

امام جمعه پرند اظهار داشت: انتخاب دکتر وطن خواهی به عنوان مدیری که آشنایی کامل به شهر پرند دارد، اقدامی بسیار شایسته است و لازم می دانم که از زحمات مهندس طاهری که چندین سال برای این شهر زحمت کشدیده اند تشکر نمایم.

حجت السلام پاشاکی افزود: ۲۵ سال پیش شهری به نام پرند وجود نداشت و امروز پرند یکی از شهرهای خوب استان تهران است و این مرهون زحمات مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه پرند افزود: نواقص و مشکلاتی در زمینه های مختلف وجود دارد اما باید انصاف را نیز در نظر داشت و با توجه به تازه تاسیس بودن شهر پرند، خدماتی خوبی در این شهر صورت گرفته است.

حجت الااسلام پاشاکی با مهم دانستن احداث آرامستان پرند، تصریح کرد: مطمئنا با همت دولت محترم و همه مسئولان شاهد رفع مشکلات پرند خواهیم بود./

نظر شما