شناسهٔ خبر: 25206246 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ایجاد 30 هزار شغل در گلستان طی امسال

امسال سهمیه 30 هزار شغل برای گلستان پیش بینی شده که ایجاد این تعداد شغل در مقایسه با سال قبل 50 درصد بیشتر است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / «سعید مازندرانی»، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، درجلسه کارگروه اشتغال شهرستان گنبدکاووس افزود: سهمیه اشتغال امسال از محل تسهیلات پیش بینی شده برای رونق تولید، طرح های اشتغال فراگیر، اعتبارات روستایی و عشایری و مشاغل خانگی محقق می شود.  سهمیه اشتغال گلستان در سال گذشته 19 هزار و 400 شغل بود که با تلاش های صورت گرفته از سوی ادارات و نهادها و بخش خصوصی این استان، 21 هزارو 185 شغل ایجاد شد. با وجود اشتغال ایجاد شده در گلستان، نرخ بیکاری این استان در سال گذشته 12،3 درصد بود که در مقایسه با سال 95 و با توجه به ورود بیکاران جدید، تنها یک صدم درصد کاهش داشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باتاکید بر ضرورت استفاده از تسهیلات پیش بینی شده سال 96 در حوزه اشتغال از سوی کارآفرینان و سرمایه گذاران، یادآور شد: به دلیل دیر ابلاغ شدن این تسهیلات، آخرین مهلت بهره مندی و جذب آن پایان تیرماه امسال است.
مازندرانی با اشاره به پرداخت 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال گلستان درسال 96گفت: علاوه بر این تسهیلات، 4 هزارو 270 میلیارد ریال در قالب طرح های اشتغال فراگیر، 4هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی وعشایر و 200 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای این استان پیش بینی شده است./ ایرنا

 

نظر شما