شناسهٔ خبر: 25205518 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل ارشاد استان تهران:

موسسان آموزشگاه های هنری کمک بلاعوض دریافت می کنند

تهران – ایرنا - مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان تهران گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد برای حمایت از کسانی که اقدام به تأسیس آموزشگاه های خصوصی هنری کنند، کمک های بلاعوض برای تجهیز آموزشگاه پرداخت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، بهزاد مریدی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه پاکدشت که در کانون شهدای این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: تصدی مطلق دولت در حوزه فرهنگ و هنر نتوانسته باعث رشد و بالندگی این بخش شود و لازم است تا بخش خصوصی با حمایت های همه جانبه مسئولان ، کارکردهای خود در حوزه فرهنگ را نیز نشان دهد.
وی افزود: نمونه بارز موفقیت بخش خصوصی را می توان در صنعت سینمای کشور مشاهده کرد، تا زمانی که سینما در اختیار دولت بود، این صنعت با شکست مواجه می شد ولی به محض ورود بخش خصوصی، شاهد رشد و درآمد زایی آن بودیم.
مریدی گفت: امروز در بسیاری از مناطق کشور ، حتی پاساژ ها را خراب می کنند و به جای آن سینما می سازند چرا که دیگر این صنعت باعث کسب درآمد می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اظهار داشت: زمانی تأسیس آموزشگاه های هنری خصوصی حتی در تهران نیز توجیه نداشت ولی امروز بسیاری از آموزشگاه های هنرهای تجسمی و موسیقی با استقبال مردم مواجه شده و توانسته اند موفقیت های بسیاری را کسب کنند.
وی تأکید کرد: اگر حضور بخش خصوصی در عرصه فرهنگ تقویت شود ، بسیاری از حوزه های فرهنگ جامعه نیز تقویت شده و رشد پیدا می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد در سطح استان گفت: جامعه ، با پدیده جشنواره زدگی مواجه شده و انگار در برگزاری جشنواره های هنری با عناوینی نظیر چندمین دوره اجباری وجود دارد که این امر باعث شده تا کیفیت برگزاری، جای خود را به کمیت دهد.
به گفته وی، در برگزاری جشنواره های هنری باید کارهای قدرتمند ارائه شده و از عوامل اجرایی متخصص استفاده شود تا با زایش های فکر جدید ، شاهد رشد و ارتقاء فرهنگ جامعه باشیم.
مریدی با اشاره به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نویسندگان گفت: وزارت ارشاد ، با خرید کتب نویسندگان می تواند از آن ها حمایت کند ضمن آن که کمیته آثار فاخر وزارتخانه پس از بررسی آثار، تمامی هزینه های تولید یک اثر فاخر را نیز پرداخت می کند.
محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به تأثیرگذاری هنرمندان، نویسندگان و اصحاب رسانه در جامعه گفت: جامعه امروز ایران اسلامی به واسطه خون شهدا و درج حقایق از سوی نویسندگان به رشد و بالندگی رسیده است، جامعه هنرمندان و نویسندگان وظیفه دارند تا با بیان حقایق جامعه و خدمات نظام ، به خدمت رسانی بیشتر مسئولان به مردم کمک کنند.
قمی با اشاره به قابلیت های شهرستان پاکدشت افزود: پاکدشت از سال 1376 از ورامین جدا و به عنوان شهرستانی مستقل، فعالیت خودرا آغاز کرد و امروز با قرار گرفتن در مسیر محور ترانزیتی شرق کشور ، استقرار دانشگاه های دولتی ، شهرک های صنعتی و صدها هکتار گلخانه تولید گل شاخه بریده ، به عنوان یکی از شهرستان های شاخص استان تهران خود را معرفی کرده است.
هادی تمهیدی فرماندار پاکدشت نیز در این همایش گفت: شهرستان پاکدشت با جمعیتی بالغ بر 350 هزار نفر، پایتخت تولید گل و گیاه در کشور است.
افزود : وجود سه شهرک صنعتی فعال و پویا باعث شده تا شرایط کاری مناسبی در شهرستان فراهم شود و بسیاری از افراد جویای کار در واحدهای صنعتی این شهرک ها مشغول به کار می باشند.
وی بیان کرد: پاکدشت از قابلیت های ویژه ای در حوزه های اقتصاد ، صنعت ، کشاورزی و فرهنگ و هنر برخوردار است و از هنرمندان ، نویسندگان و اصحاب رسانه انتظار می رود تا با بیان هنرمندانه این ظرفیت ها ، به رشد این شهرستان کمک کنند.
در پایان این مراسم از هنرمندان ، نویسندگان و اصحاب رسانه پاکدشت تجلیل شد.
پاکدشت در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر محور امام رضا (ع) واقع شده است.
تهرام/7254//1348

نظر شما