شناسهٔ خبر: 25205044 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ارز آوری واحدهای تعاونی در محلات 2 برابر شد

علی حسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعاونی های محلات پارسال چهار میلیون و 680 هزار دلار درآمد ارزی کسب کردند که این رقم در مدت مشابه سال قبل

صاحب‌خبر - علی حسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعاونی های محلات پارسال چهار میلیون و 680 هزار دلار درآمد ارزی کسب کردند که این رقم در مدت مشابه سال قبل 2 میلیون و 400 هزار دلار بود.
وی بیان کرد: افزایش ارزآوری واحدهای تعاونی محلات فعالیت مناسب شرکت های گل و گیاه زینتی و بازاریابی مناسب آن ها بوده است و شمار تعاونی های صادراتی فعال این شهرستان به 6 شرکت افزایش یافته است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات اظهارکرد: گل و گیاهان زینتی، پرورش آبزیان زینتی، سنگ نما و انواع مواد شیمیایی از مهمترین محصولات صادراتی پارسال محلات بود.
حسن زاده ادامه داد: پیش بینی می شود درآمد ارزی تعاونی های این شهرستان امسال نیز با بازاریابی مناسب و برگزاری نمایشگاه های سنگ و گل روند روبه رشد داشته باشد.
وی گفت: 75 معدن در شهرستان محلات فعال است که 30 معدن در قالب تعاونی کار می کنند و از 250 واحد فراوری سنگ 45 واحد تعاونی است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات افزود: 6 هزار نفر در واحدهای فرآوری مشغول به کار هستند که یک هزار و 500 فرصت شغلی آن در بخش تعاون ایجاد شده است.
حسن زاده ادامه داد: 470 شرکت تعاونی در محلات راه اندازی شده که 270 شرکت تعاونی با13 هزار نفر عضو فعال هستند.
شهرستان محلات واقع در جنوب استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری اراک قرار دارد و قطب تولید سنگ نما، ماهی زینتی و گل و گیاهان زینتی کشور است.
7277/6013/
انتهای پیام

نظر شما