شناسهٔ خبر: 25204386 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

مدیرعامل تامین اجتماعی:

اعلام تعرفه های پزشکی 97 در هفته آینده محتمل است

صاحب‌خبر -

سلامت نیوز: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: منتظر تعیین تعرفه های پزشکی و تشخیصی از سوی هیات دولت هستیم. پیش بینی می شود که هفته آینده رقم افزایشی این تعرفه ها اعلام شود و بر اساس پیشنهادهای فعلی بیشترین افزایش در مورد قیمت داروها خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز، سیدتقی نوربخش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: موضوع تعرفه های پزشکی مساله ای است که ابتدا در شورای عالی بیمه بررسی می شود، سپس سازمان نظام پزشکی روی آن نظر می دهد بعد در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تایید و در هیات وزیران نیز به تصویب می رسد.
وی تصریح کرد: اکنون موضوع تعرفه های پزشکی در مرحله ای است که قرار است در هفته آینده در هیات وزیران به تصویب برسد، البته در کمیته کارشناسی شورای عالی بیمه هم این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: درباره درصد و میزان افزایش نرخ تعرفه های پزشکی را باید هیات دولت تصمیم گیری کند، البته بسیاری از اقشاری که با تولید خدمات درمان سر و کار دارند، خواهان این هستند که متناسب با نرخ تورم افزایش یابد. این مساله باید به گونه ای پیش بینی شود که از نظر اقتصادی کمتر به مردم فشار وارد شود و طبیعتا پوشش سازمان های بیمه گر نباید کاهش پیدا کند. این مورد نظر ریاست جمهوری است که پرداختی از جیب مردم تغییر پیدا نکند.
وی با بیان اینکه ممکن است هفته آینده وضعیت نرخ تعرفه های پزشکی مشخص شود، اضافه کرد: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده، درباره مواردی از خدمات پزشکی و تشخیصی که تورم روی این خدمات تاثیرگذار است، ممکن است درصد افزایش آنها نزدیک به نرخ تورم باشد.
نوربخش درباره نرخ پیشنهادی تعرفه های پزشکی که در برخی منابع به صورت کلی پنج درصد افزایش اعلام شده گفت: ما یک سرجمع افزایش نرخ این تعرفه ها را داریم که در مشاغل مختلف پزشکی و تشخیصی ریز می شود به عنوان مثال در هتلینگ و دارو هر کدام درصدی از افزایش را خواهند داشت چون تاثیرپذیری آنها در تولید و خدمات از تورم متفاوت است.
وی درباره اینکه تاخیر در اعلام تعرفه ها آیا مشکلاتی برای حوزه های درمانی به ویژه بخش خصوصی به وجود می آورد یا نه گفت: برای هزینه های درآمدی مراکز درمانی بخش خصوصی مشکل ساز است اما با توجه به اینکه هرسال تعیین تعرفه ها با یک ماه تاخیر انجام می شود این هزینه ها معمولا به سال بعد آن منتقل می شود.
وی ادامه داد: فکر می کنم آن طور که قانونگذار گفته است قبل از آغاز سال باید تعیین تعرفه ها را داشته باشیم.
نوربخش ادامه داد: بیشترین افزایش تعرفه ها در بخش تعرفه های پزشکی که برای هیات وزیران ارسال شده است، در مورد داروها بوده است که این موضوع متناسب با نرخ تورم است و نشان دهنده دیدگاهی است که برای تعیین تعرفه ها تعیین شده است.

سازمان برنامه و بودجه کشور افزایش 5 درصدی را برای تعرفه ‌های خدمات تشخیصی درمانی سال 1397 به هیات دولت پیشنهاد داده است اما هنوز از سوی هیات وزیران میزان افزایش تعرفه های پزشکی اعلام نشده است.

برچسب‌ها:

نظر شما