شناسهٔ خبر: 25204360 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم|آیت‌الله اعرافی: متأسفانه توجه چندانی به نسل جوان نمی‌شود‌

R7854/P41362/S6,62/CT11

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: متأسفانه امروزه شاهد آن هستیم که توجه چندانی به نسل جوان نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در دیدار با معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان در دفتر حوزه‌های علمیه در قم، با اشاره به اینکه در دین اسلام در حوزه جوانان منطق برجسته‌ای دارد، اظهار داشت: حوزه علمیه به‌عنوان یک‌نهاد فرهنگی که ارتباط مستقیم با کل کشور دارد باید مسئولیت‌های خود را در حوزه جوانان به‌درستی انجام دهد.

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر توجه چندانی به نسل جوان نمی‌شود که علت آن زیرساخت‌های فرهنگی است و باید مرتفع شود.

 مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشورگفت: انتظار می‌رود کلیه دستگاه اداری و اجرایی کشور توجه ویژه در بحث جوانان داشته باشند.

اعرافی با بیان اینکه در حال حاضر 20 هزار طلبه خارجی از 130 کشور دنیا در قم حضور دارند، بیان کرد: جمعیت این طلاب که به همراه خانواده 45 هزار نفر هستند، می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در عرصه بین‌الملل داشته باشد.

آیت‌الله اعرافی عنوان کرد: باید به بحث جوانان به‌ویژه بخش هنری اهتمام بیشتری شود، امروزه شاهد آن هستیم که در هنر، سرمایه‌گذاری زیادی انجام‌نشده است.

وی با اشاره به اینکه هنر مشروع و قانونمند گستره بسیاری دارد تصریح کرد: هنر می‌تواند در نشاط جوانان جامعه تأثیرگذار باشد بنابراین باید توجه ویژه به هنر شود.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه حوزه علمیه آمادگی دارد تا ظرفیت جوانان به کار گرفته شود، گفت: ارتقاء منطق نسل جوان می‌تواند کمک‌های بسیار زیادی به انقلاب و‌ کشور داشته باشد.

انتهای پیام/ ز

نظر شما