شناسهٔ خبر: 25204204 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون اجرایی ارتش خبر داد:

دهمین جشنواره ملی جوان سرباز ۸ اردیبهشت برگزار می شود

معاون اجرایی ارتش گفت: دهمین جشنواره ملی جوان سرباز، متبرک به نام مبارک حضرت علی اکبر (ع) روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه جاری به میزبانی ارتش برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امیر محمد محمودی معاون اجرایی ارتش و دبیر اجرایی دهمین جشنواره جوان سرباز در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در ستاد ارتش برگزار شد، اظهار داشت: دهمین جشنواره ملی جوان سرباز روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه سال جاری با حضور سربازان ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود که طی آن از ۳۷ نفر از سربازان برگزیده و ۱۱ نفر از فرمانده ها و کارکنان مرتبط با امور سربازان تجلیل می شود.

وی افزود: در این مراسم از ۳۷ سرباز نمونه نیروهای مسلح که در ۱۰ محور برتر شناخته شده‌اند، تجلیل خواهد شد. همچنین از ۱۱ فرمانده نمونه که در رابطه با سربازان مسئولیت دارند تجلیل به عمل خواهد آمد.

امیر محمودی تصریح کرد: همچنین فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) سربازان نمونه نیروهای مسلح با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید پیمان خواهند کرد.

معاون اجرایی ارتش گفت: همزمان با برگزاری این همایش در تهران، در شهرهای بیرجند و سیرجان و در غرب کشور نیز مراسمی بدین منظور برگزار خواهد شد.

امیر محمودی تصریح کرد: این جشنواره در راستای ارتقاء منزلت سربازان در سطح نیروهای مسلح از جمله در ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

وی با تشریح اهداف برگزاری دهمین جشنواره ملی جوان سرباز گفت: فرهنگ سازی و ارائه الگوهای موفق و برتر جامعه سربازان نیروهای مسلح و تکریم آنان با تاکید بر ارزش ها و آموزه‌های اسلامی، انقلابی و ملی از مهمترین اهداف این جشنواره است.  

دبیر اجرایی دهمین جشنواره جوان سرباز ارتش با اشاره به عناوین و محورهای اصلی برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) توضیح داد: «سرباز، دفاع، امنیت و اقتدار ملی»، «سرباز، ایثارگری و فداکاری»، «سرباز، وظیفه‌ شناسی و اقدام برجست»، «سرباز، امور فرهنگی و تبلیغاتی»، «سرباز، خلاقیت و فناوری» از عناوین اصلی برگزاری این جشنواره است.  

امیر محمودی خاطرنشان کرد: همچنین محورهای «سرباز، تربیت بدنی و ورزش»، «سرباز، نظم و انضباط اجتماعی»، «سرباز، دین مداری و بصیرت» و «سرباز، سازندگی و تفکر بسیجی» از دیگر عناوین و محورهای اصلی این جشنواره است.  

وی همچنین ارتقای روحیه و انگیزه خدمتی سربازان، هویت بخشی و تقویت اعتماد به نفس آنان و نیز ارتقای سطح منزلت و قداست خدمت و وظیفه در سطح جامعه و کمک به رشد و شکوفایی هدفمند سربازان را از دیگر اهداف و موضوعاتی دانست که برگزاری این جشنواره ان را دنبال خواهد کرد.  

وی خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری این جشنواره در تهران این جشنواره در سه مرکز آموزش سیرجان نیروی دریایی، ۰۴ بیرجند نیروی زمینی و یک مرکز آموزش در غرب کشور نیز برگزار می شود و از طریق ویدئو کنفرانس با تهران ارتباط گرفته می شود.  

دبیر دهمین جشنواره ملی جوان سرباز در پایان این نشست خبری گفت: ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران در دوران پر حماسه دفاع مقدس ۴۰ هزار و ۲۰۵ شهید سرباز و ۱۵۹ هزار و ۸۴۴ جانباز سرباز را تقدیم این مرز و بوم کرده است.

نظر شما